۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
تشکیل کانون سلامت محلات شهرضا

شهرضا - رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: اعضای کانون سلامت محلات، رابط بین مردم و مسئولان و نخستین مرحله شناسایی مشکلات بهداشتی شهروندان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید حجت‌الله موسوی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اظهار کرد: خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان عامل مهمی در تأمین سلامت مردم، محدود به ارایه خدماتی مانند واکسیناسیون، نظارت بهداشتی، تأسیس بیمارستان و توزیع دارو نیست و موارد بیشتری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت معتقد است که ۷۵ درصد از عوامل اثرگذار بر سلامت افراد، مسائلی بیرون از حوزه خدمات بهداشتی، بیمارستانی و دارویی است، به عبارت دیگر وزارت بهداشت و درمان تنها ۲۵ درصد از نیازهای شهروندان در این زمینه را برطرف می‌کند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا خاطرنشان کرد: جلب مشارکت مردم، هماهنگی‌های بین بخشی، عدالت اجتماعی و استفاده از تکنولوژی مناسب، مهمترین اصول مراقبت‌های اولیه سلامت هستند.

موسوی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های فعال در جامعه باید برای تأمین سلامت شهروندان احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشند، اظهار کرد: شناخت عوامل مؤثر بر سلامت تنها با همکاری دستگاه‌های مختلف و نهادهای درون سازمانی ممکن است.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای سیاست‌های ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و دولت، اظهار کرد: سازماندهی، توسعه و حمایت از مؤسسات خیریه سلامت مطابق دستورالعمل‌ها و سیاست‌های ابلاغی و سازماندهی، تقویت و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و توانمندسازی آن‌ها، بخش مهمی از نیازهای بهداشتی مردم را تأمین می‌کند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با تأکید بر ضرورت تشکیل کانون سلامت محلات این شهرستان، یادآور شد: اعضای این کانون رابط بین مردم و مسئولان و نخستین مرحله شناسایی مشکلات بهداشتی شهروندان هستند.

موسوی برنامه‌ریزی برای ساماندهی، شناسایی و جذب منابع غیردولتی و بهره گیری از حداکثر توان مردمی را اقدامی در جهت ارتقاء سطح سلامت شهروندان برشمرد و افزود: فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر نقش مهمی در تقویت بخش سلامت دارند که باید از وجود آن‌ها نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ایراپن در این شهرستان، تصریح کرد: از اسفندماه ۱۳۹۴ تا شهریورماه امسال، ۶۱.۳ درصد از جمعیت بالای ۲۰ سال شهرستان شامل ۵۸ هزار و ۱۵۵ نفر در این طرح غربالگری شده‌اند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا ادامه داد: در همین مدت ۷۳ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان، شامل ۵۳ هزار و ۶۵۷ نفر در این طرح غربالگری شده‌اند.

موسوی اضافه کرد: ۲۴ هزار و۸۳۰ نفر از افراد غربالگری شده مرد و ۳۳ هزار و ۳۲۹ نفر، زن هستند.

وی گفت: مردان ۴۲.۷ درصد و زنان ۵۷.۳ درصد از مجموع گروه‌های هدف غربالگری را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 359283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.