سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به ۵۰ درصد رسید

سخنگوی شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به دفاع اعضای شورای عالی استان ها دولت پذیرفت که سهم شهرداری‌ها را از مالیات بر ارزش افزوده از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش دهد که بسیار برای مدیریت شهری حائز اهمیت است.

به گزارش ایمنا، امیر شهلا اظهار کرد: اعضای شورای عالی استان‌ها با فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در ساختمان مشروطه مجلس با حضور دژپسند وزیر محترم اقتصاد و دکتر تقوی نژاد معاون محترم وزیر و رییس سازمان امور مالیاتی کشور جلسه برگزار کردند.

وی گفت: در این جلسه الویری و اعضای شورای عالی استانها درباره لایحه مالیات برارزش افزوده که توسط دولت به مجلس ارسال شده به بیان دیدگاه‌ها و کمبودهای این لایحه که مخاطرات عدیده ای برای مدیریت شهری ایجاد می کند را به سمع و نظر اعضای محترم مجلس و مقام عالی وزارت اقتصاد مطرح کردند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها نتیجه جلسه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه جلسه بسیار پربار بود و بخشی از نظرات شورای عالی استانها درلایحه اعمال خواهد شد. هم نمایندگان مجلس و هم دولت استدلالات این شورا را پذیرفتند.

امیر شهلا با بیان اینکه اعضای شورای عالی استان‌ها تاکید داشتند که در لایحه مالیات برارزش افزوده واژه "عوارض" به جای واژه "مالیات" قرار گیرد تصریح کرد: نکته دیگر در این جلسه سهم شهرداری‌ها از مالیات برارزش افزوده بود که تا به امروز ۳۳ درصد بود. با توجه به دفاع اعضای شورای عالی استان ها دولت پذیرفت که این سهم را در لایحه ارزش افزوده به ۵۰  درصد افزایش دهد که بسیار برای مدیریت شهری حائز اهمیت است

کد خبر 359282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.