۱۱ بیمارستان در اصفهان درمان‌های جدید سکته مغزی ارایه می‌دهند

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه طی یک دهه اخیر درمان‌های جدیدی برای سکته‌های مغزی شروع شده است، گفت: این روش‌های درمانی در حال حاضر در ۱۱ بیمارستان در سطح استان اصفهان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا حمید گنجی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه سکته‌های مغزی یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر در سطح دنیا است، اظهار کرد: توانایی حرکت اندام‌ها در افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند از بین می‌رود و عوارض زیادی را برای خانواده‌های آنها دارد.

وی با بیان اینکه طی یک دهه اخیر درمان‌های جدیدی برای سکته‌های مغزی شروع شده است، ادامه داد: این روش‌های درمانی از چهار سال گذشته به صورت پایلوت در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان آغاز شد و امروز این روش‌های درمانی در ۱۱ بیمارستان در سطح استان اصفهان انجام می‌شود.

مدیردرمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با استفاده از داروی حل کننده لخته خون می‌توان به میزان قابل توجهی از سکته مغزی جلوگیری کرد، ادامه داد: با ایجاد لخته خون در عروق مغزی، آن عروق انسداد پیدا کرده و به قسمتی از مغز خون‌رسانی نمی‌شود و همان بخش مغز به دلیل نرسیدن خون کارکرد طبیعی خود را از دست داده و عوارضی برای اندام‌ها اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: ۸۵ درصد سکته‌های مغزی به این علت است و اگر به موقع بتوانیم لخته خون را حل کنیم که با پیشرفت‌های امروزی علم پزشکی این کار امکان پذیر است، در حقیقت بیمار نجات پیدا می‌کند و احتمال فلج سالیان متوالی را نخواهد داشت.

گنجی خاطر نشان کرد: ضروری  است افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند در کمتر از سه ساعت به ۱۱ بیمارستان دارای بخش احیای سکته مغزی مراجعه کنند تا تزریق به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص راه‌اندازی مراکز احیای بیماران سکته مغزی باید بیش از گذشته انجام شود، ادامه داد: دراین زمینه نیازمند هماهنگی تنگاتنگی هستیم، بایستی مردم بدانند که سکته مغزی یک درمان موفقیت‌آمیز دارد و چنانچه در خانواده‌ای فردی مشکوک به سکته مغزی است، وی را به مراکز مورد نظر انتقال دهند.

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: استان اصفهان در زمینه درمان سکته حاد مغزی در کل کشور پیشرو بوده و آمار اصفهان از استان‌های دیگر بالاتر است و در این زمینه موفق به برداشتن قدم‌های مثبتی برای سلامت مردم شدیم.

وی با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت درمان‌های جدید سکته‌های مغزی را به صورت کشوری اجرا و هدایت می‌کند، افزود: امسال وزرات بهداشت با شعار سکته مغزی قابل درمان است، تلاش می‌کند که در ذهن مردم حساسیت ایجادکرده و نوع نگاهشان را به این بیماری تغییر دهد.

کد خبر 359278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.