ایده‌کاپ، فرصتی برای مشارکت اندیشه‌ها در شهر خلاق اصفهان است

مدیر خلاقیت و فناوری نوین شهرداری اصفهان جایگاه خلاقیت و نوآوری در اقتصاد نوین شهری را تنها با به کارگیری رویکرد خلاق گونه دانست و گفت: برای تداوم یک شهر باید خلاق باشیم در غیر این صورت باید خود را برای داشتن شهری غیرقابل سکونت آماده کنیم.

محمد حسین قورچانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اقتصاد جدید شهر بر این حقیقت استوار است که شهرها باید با تخریب خلاق مواجه شوند و فعالیت‌های شهری منسوخ شده را محو کنند؛ در صورتی که فعالیت‌های منسوخ شده حذف شود فضا برای یادگیری مهارت‌ها و ابتکارات جدید فراهم می‌شود که بدون شک این رویکرد آینده شهرهای رو به پیشرفت است.

وی اضافه کرد: با نگاه به وضعیت شهرهای توسعه یافته در دنیا استفاده از تفکر خلاق در اقتصاد شهری به وضوح قابل مشاهده است و به نوعی موتور محرکه توسعه و عمران آن‌ها شده است.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به نقش مشارکت مردم در مسائل شهری خاطرنشان کرد: تفکر خلاق باعث افزایش میزان مشارکت مردم می‌شود که این موضوع در کاهش هزینه‌ها و افزایش جذب سرمایه مؤثر است.

وی با بیان اینکه مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین سعی بر عبور از شیوه‌های سنتی و روزمره دارد تاکید کرد: در دوره نشاط صنعت ساخت و ساز، سرمایه گذاری‌های کلان رونق داشت، اما در زمان رکود فعلی شاهد بحران شهرداری‌ها در زمینه تأمین منابع هستیم که در این راستا با همکاری ارگان‌های ذی ربط، ایده‌کاپ درآمد شهری و جذب ایده و طرح‌های خلاقانه در دستور کار قرار دارد.

قورچانی با اشاره به ویژگی‌های رویداد ایده کاپ گفت: ایده‌کاپ شهر اصفهان رویدادی برای بیان ایده‌های طبقه خلاق برای رفع مشکلات شهری و ایجاد فرصتی برای مشارکت اندیشه‌ها در شهر خلاق اصفهان است.

کد خبر 359276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.