استارت‌آپ ها در کاهش آمار بیکاری تحصیل‌کرده ها نقش موثری دارند

یک فعال در حوزه استارت‌آپ گفت: آمار بیکاری تحصیل کرده ها بسیار زیاد است و تحصیل کرده‌هایی که مشغول کار هستند با حقوق های اداره کاری مشغول به یک فعال در حوزه استارت آپ هستند که در شأن آنها نیست اما استارآپ ها می‌توانند برای این افراد شغلی با درآمد بیشتر ایجاد کنند.

بهزاد بهنامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه فعالیت ما ابتدا به افراد آموزش سبک نوشتن کتاب در اَپ (App) داده می‌شود و کتاب‌های تخصصی کنکور هر رشته را این افراد می‌توانند کتب دانشگاهی پر فروش را  به محتوای الکترونیکی تبدیل کرده و از آن کسب درآمد کنند، از این طریق برای افراد زیادی شغل ایجاد می‌شود.

این فعال در حوزه استارت‌آپ با اشاره به حضور بیش از ۵۰ استارت‌آپ در نمایشگاه اتوکام امسال، گفت: با وجود این استارت‌آپها در کمترین حالت برای یک‌هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی اعلام کرد: مشکل بیشتر استارت‌آپ‌های اصفهانی این است که در بازاریابی ضعیف هستند.

مسئول استارت‌آپ یادگیری آسان کتب با بیان اینکه مسئولان رویدادهای استارت‌آپی را حمایت و رصد نمی‌کنند، گفت: از آنجایی که بسیاری سازمان ها و افراد سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری و اعتماد به استارت‌آپ ها که غالبا نوپا هستند، ترس دارند، خالقان ایده های نو بدون حامی در ابتدای راه از فعالیت بازمی مانند.

وی افزود: شرکت های استارت آپی غالبا نوپا هستند و حمایت مالی و معنوی شرکت های بزرگ و ارگان‌ها می‌تواند باعث قوت گرفتن فعالیت آنها شود.

بهنامی با بیان اینکه وام هایی که در اختیار ما می‌گذارند بسیار کم است، افزود: گاهی یک استارت آپ در حد ایده است اما مسئولان ایده ها را باور نمی‌کنند در حالیکه اگر ایده‌ها توسط مسئولان باور شود استارت‌آپ‌ها می توانند در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی کشور تاثیر بسزایی داشته باشند.

این فعال در حوزه استارت‌آپ گفت: در حوزه آموزش که خود من در آن فعالیت می‌کنم، اداره کل آموزش و پرورش متاسفانه هیچگونه حمایت و همکاری ندارد.

حمایت حقوقی خواسته‌ استارت‌آپ ها است

وی با بیان اینکه فعالان حوزه استارت‌آپ غالبا برنامه نویسی بلد نیستند، تصریح کرد: شرکت‌های برنامه‌نویسی قول هایی می‌دهند اما انجام نمی‌دهند و فعالان مجبورمی شوند که شکایت کنند اما فرایند پیگیری شکایت بسیار طولانی است و استارت‌آپ ها از انجام آن صرف نظر می‌کنند، اگر قانون مربوط به این نوع شکایات توسط نظام صنفی رایانه ای بازنگری می‌شد، برنامه نویس ها خلف وعده  نمی کردند.

بهنامی افزود: متاسفانه سازمان نظام صنفی رایانه در واقعیت همچون یک سازمان فرمایشی عمل می کند و حضورش هیچ کمکی که فعالان حوزه استارت‌آپ نمی‌کند ضمن اینکه این سازمان در قانون کپی رایت ها نیز بسیار ضعیف عمل می‌کند و سوال این است که  افراد چطور می‌توانند اعتماد کنند که ایده هایشان توسط دیگران دزدیده نشود؟.

وی اضافه کرد: در وضعیت فعلی، استارت‌آپ هایی در کشور وجود دارد که به خاطر حمایت نشدن از سوی مسئولان سازمان ها، مجبور به تعطیلی خواهند شد.

کد خبر 359257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.