خودروهای دولتی ملزم به دریافت معاینه فنی هستند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح الزام خودروهای دولتی به دریافت معاینه فنی خبر داد و گفت: از اول آذرماه با خودروهای دولتی فاقد معاینه فنی برابر قانون برخورد می شود.

به گزارش ایمنا، سرهنگ رضا رضایی اظهار کرد: با شروع آلودگی هوا در ماه های منتهی به پایان سال، پلیس راهور استان اصفهان به منظور کاهش آلودگی هوا با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی می کند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند متعلق به سازمان ها و ارگان های دولتی هستند که مطالبه مردم از پلیس این است که  در صورت دودزا بودن و نقص فنی این گونه خودروها با آنان نیز مانند سایر خودروهای مردم برخورد قانونی صورت گیرد.

سرهنگ رضایی ادامه داد: به همین جهت طرح الزام خودروهای دولتی به دریافت معاینه فنی امروز به اجرا گذاشته شد و  تعداد قابل توجهی از  خودروهای  سازمان‌ها و ارگانهای دولتی، عمومی و نظامی و بویژه سازمان های خدمات رسان جهت دریافت گواهی معاینه فنی در مرکز معاینه فنی سبک و سنگین حاضر شدند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور ابتدا خود در این طرح پیش قدم شده و خودروهای خود را برای دریافت معاینه فنی به این مرکز اعزام کرده است، گفت: در اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از اول آذر ماه با تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی افزود: تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک ، اعمال قانون و اعزام به تعمیرگاه صورت می گیرد و در مرحله بعد خودرو توقیف و از تردد آنها در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می آید.

سرهنگ رضایی بر لزوم فرهنگ سازی دریافت معاینه فنی برای خودروها تاکید کرد و گفت: اجرای این گونه طرح ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق همه مردم است و نباید اجازه دهیم عده ای با خودروهای آلوده کننده خود این حق را از عموم مردم بگیرند.

کد خبر 359256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.