همرکابی برای اصفهان در روز اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از برگزاری هر هفته همرکابی به مناسبت روز اصفهان خبر داد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری طرح هر هفته همرکابی اظهار کرد: در هفته برگزاری این طرح، دستگاه‌های مختلف با ما همراه شدند تا با عملی کردن شعار "هوای اصفهان را داریم" در مسیر سلامتی خود و آرامش شهر گام بردارند.

وی با تاکید بر لزوم قرار گرفتن دوچرخه سواری در سبد روزانه حمل و نقل شهروندان اصفهانی افزود: ترافیک و آلودگی هوا دو معضل کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان است که اجرای برنامه‌هایی از این دست می‌تواند به تغییر ذائقه ترافیکی شهروندان و قرارگیری دوچرخه در سبد حمل و نقلی آنها منجر شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تلاش ما این است که دوچرخه سواری را به یک برنامه دائمی در زندگی شهروندان اصفهانی تبدیل کنیم، اظهار کرد: اجرای طرح هر هفته همرکابی گامی در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه است، زیرا همراهی مدیران دستگاه‌های مختلف با این طرح، زمینه ساز الگودهی به مردم برای استفاده بیشتر از دوچرخه در سفرهای شهری خواهد شد. 

وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان با یک بار دوچرخه سواری به جذابیت این مُد حمل و نقلی پی می‌برند و با استفاده مداوم و مستمر از آن علاوه بر اینکه سلامتی خود را تضمین می‌کنند در کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر نیز سهیم می‌شوند، بنابراین هدف ما از اجرای این طرح نیز همراهی مدیران با  شهروندان در بهره مندی از لذت و جذابیت دوچرخه سواری است.

صلواتی با اشاره به حضور کارکنان ادارات مختلف در طرح هر هفته همرکابی خاطرنشان کرد: حضور کارکنان بخش‌های مختلف در این طرح نشان می‌دهد که در اصفهان همه هوایار و هوادار شهر هستند، علاوه بر این استفاده از دوچرخه توسط مدیران یک مجموعه سبب تشویق و ترغیب کارکنان زیرمجموعه آن مدیران نیز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این طرح به مناسبت روز اصفهان اظهارکرد: هر هفته همرکابی صبح پنجشنبه اول آذرماه همزمان با روز اصفهان همراه با ادای احترام به ساحت مقدس شهدای والامقام از گلستان شهدای اصفهان تا میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و مدیران شهری و کارکنان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این طرح حضور پیدا می‌کنند.

کد خبر 359220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.