خط تلفن ۱۷۱ لوله بازکنی‌ مسدود شد

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون شماره ۱۷۱ خط تلفن لوله بازکنی‌های شهر که با نصب برچسب بر دیوار منازل چهره شهر را نازیبا و لکه‌دار کردند، با دستور مقامات قضایی قطع شده است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در قانون برای نصب برچسب‌های تبلیغاتی جریمه در نظر گرفته شده است، اما شهرداری به دنبال دریافت جریمه نیست و در نظر دارد با قطع تلفن همراه، فرد متخلف را مجبور کند تا شهر را از برچسب‌ها پاک سازی کند.

وی تاکید کرد: طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر تخلف محسوب می‌شود، مگر در محل‌هایی که‌ شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات تعیین کرده و در این محل‌ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع است، حتی پیگردهای قانونی برای این تخلف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به هماهنگی انجام شده با اتحادیه صنف تأسیسات فنی شهرستان اصفهان که یکی از زیرمجموعه‌های آن لوله بازکنی‌ها هستند، گفت: مقرر شده روش‌های قبلی در برخورد با متخلفان نصب برچسب‌های تبلیغاتی که جوابگو نبوده تغییر پیدا کند و همکاری خوبی بین اتحادیه، شهرداری و نیروی انتظامی برقرار شود.

وی تصریح کرد: تبلیغات با روش نصب برچسب‌های کاغذی که اکثراً توسط بعضی از لوله بازکنی ها و نشت یاب ها انجام می شود، به هیچ عنوان مورد پسند شهر و شهروندان نیست و از فرهنگ شهری به دور است.

محمدحسینی از مسدودکردن ۱۷۱ خط تلفن لوله بازکنی‌های شهر خبر داد و گفت: رویکرد قبلی شناسایی متخلفان و اقدام در جهت قطع خط تلفن شماره اعلام شده با دستور مقام قضایی بود که البته همچنان نیز ادامه دارد، اما در روش جدید هنگام مراجعه افراد برای وصل مجدد شماره، باید نسبت به جلب رضایت شهروندان از طریق امحاء برچسب‌ها و پاک سازی محل اقدام شود ، در غیر این صورت باید به شرکت‌های خدماتی مناطق شهرداری مراجعه و هرینه پاک سازی را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در نصب برچسب‌های تبلیغاتی لوله بازکنی‌ها توسط واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از اتحادیه انجام می‌شود که البته تعدادی افراد متفرقه نیز به آنها اضافه شده است، اظهارکرد: اخطارهای لازم به خاطیان داده شده و در آینده نیز جلسه‌ای بین اعضای اتحادیه صنف تأسیسات فنی شهرستان اصفهان، شهرداری و نیروی انتظامی برگزار خواهد شد تا فضای فعالیت این صنف قانون‌مندتر شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در صدد هستیم شماره تلفن سه رقمی از سوی اتحادیه برای درخواست‌های مردم از لوله بازکنی‌ها جهت رفع مشکلات تأسیساتی منازل اعلام شود تا مردم تنها با گرفتن یک شماره بتوانند از خدمات لوله بازکنی‌ها استفاده کنند.

کد خبر 359204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.