«گردشگری رویداد» را در میدان های شهر ببینید

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: ویژه برنامه کلان«میدان تا میدان» روزهای یکم تا سوم آذرماه حدفاصل میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) با حضور ۷۰ گروه هنری برگزار می‌شود.

مرتضی رشیدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برنامه «میدان تا میدان» به باز تولید بخشی از فرهنگ غنی شهر اصفهان می‌پردازد و با بهره‌گیری از شیوه نمایش، بخشی از فرهنگ شهر را باز تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه میدان تا میدان به مدت سه روز از اول تا سوم آذرماه در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: مسیر اجرای این برنامه که اصفهان در دوران صفویه و سلجوقیه را بازسازی می‌کند، از میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) است که نزدیک به ۷۰ گروه هنری و بیش از ۷۰۰ نفر در این برنامه مشارکت خواهند داشت.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: بخش کثیری از گروه‌های نمایشی، نمایش‌های آیینی، تعزیه‌خوانی و چاووش‌خوانی در برنامه میدان تا میدان شرکت می‌کنند؛ این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که بخش زیادی از خرده فرهنگ‌های در معرض فراموشی شهر، باز تولید شود که امیدواریم ماحصل این برنامه بتواند رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط دنیا بخشی از گردشگری تحت عنوان گردشگری رویداد مطرح می‌شود، افزود: گردشگری رویداد به واسطه رویدادها و فستیوال‌ها طی یک دوره زمانی در طول سال انجام و باعث رونق بخشیدن به  گردشگری آن شهر یا کشور می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم به گسترش گردشگری در قالب "گردشگری رویداد" کمک کنیم و به عنوان برند شهری، روز اصفهان را در تقویم تاریخ کشورمان بگنجانیم تا همه ساله‌ شاهد رویدادهای متنوع و مختلف برای جذب گردشگران داخلی و خارجی، همچنین معرفی فرهنگ غنی دینی و ملی خودمان به گردشگران باشیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان اظهارکرد: برنامه شاخص به مناسبت روز اصفهان و میلاد حضرت رسول اکرم(ص)، برگزاری جشن باشکوه با عنوان «سلام حضرت دلبر» است که طی سه روز از دوم تا چهارم آذرماه در ورزشگاه پیروزی واقع در خیابان جی برگزار می‌شود؛ این برنامه با حضور خوانندگان به نام و مشهور کشورمان «سالار عقیلی» و «سینا شعبانخانی» اجرا می شود.

رشیدی با بیان اینکه حضور در جشن «سلام حضرت دلبر» برای تمام شهروندان آزاد و رایگان است، گفت: شهروندان می‌توانند کارت ورود به این جشن را از فرهنگسراهای سطح شهر به صورت رایگان دریافت کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان مراجعه یا با سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری اصفهان تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت نکوداشت اصفهان و میلاد پیامبر اکرم(ص) در مجموع ۷۴ عنوان برنامه تدارک دیده شده که بخشی از این برنامه‌ها نگاهی عرصه محور و کلان دارد و برخی به صورت مویرگی در قالب جشن‌های محلی در دل محلات شهر اجرا می‌شود.

کد خبر 359199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.