تولیدکنندگان به ماموران وصول مالیات تبدیل شده‌اند

یک فعال اقتصادی و کارآفرین با بیان اینکه مشکلات حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به دلیل نبود زیرساخت‌های درست است، گفت: امروزه تولیدکنندگان به ماموران وصول مالیات برای اداره دارایی تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا امروز سه شنبه ۲۹ آبان ماه، مهدی کرباسی‌زاده در مراسم دوازدهمین جشنواره تجلیل از کار آفرینان برتر استان اصفهان اظهار کرد: مشکلات اقتصادی باعث شده با وجود ظرفیت بالای استان اصفهان برای کارآفرینی و اجرایی شدن ایده‌های نو، به جای افزایش اشتغال، شاهد رشد بیکاری باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی و معضلات بزرگ کارآفرینان به‌ویژه در چند ماه اخیر، افزایش روز افزون فساد سازمانی و سیستمی است، گفت: این فساد مانعی برای گردش چرخه اقتصاد کشور شده است.

کارآفرین اصفهانی با بیان اینکه در چند ماه اخیر معضلات ارزی گریبان‌گیر تمام بخش‌های جامعه بوده، گفت: این مسائل باعث جلوگیری از رشد نوآوری شده است.

کرباسی‌زاده با بیان اینکه سود سپرده بانکی چندین برابر درآمد حاصل از تولید است، گفت: بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که تولید و صادرات رشد کند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در یک سال گذشته افزایش نرخ دلار و متعاقب آن گرانی مواد اولیه باعث شده است سقف سرمایه در گردش استان اصفهان که پنج میلیارد تومان بود، حتی یک سنت نیز افزایش نیابد. 

مدیرعامل صنایع غذایی چیکا سپاهان ریشه‌یابی فسادهای سیستمی و اصلاح ساختار اقتصادی با راهکارهای واقع بینانه و استفاده از تجریه بخش خصوصی را از جمله راهکارهای مقابله با بحران اقتصادی کشور برشمرد و افزود: اصلاح نظام بانکی می‌تواند بیش از ۸۰ درصد وضع اقتصادی کشور را بهبود بخشد.

کد خبر 359152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.