اعطای تسهیلات بانکی به کارآفرینان سم مهلکی است

دبیر جشنواره شیخ بهایی گفت: اعطای تسهیلات بانکی به کارآفرینان سم مهلکی است، به کارآفرینان نباید وام داد بلکه باید به وسیله سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طرح و ایده آنها مشارکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا پیش از ظهر امروز ( سه شنبه ۲۹ آبان‌ماه ) کوروش خسروی در مراسم دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان، اظهار کرد: منابع مالی خطرناپذیر که بابت اصل و سود پول ضمانت گرفته می شود، کارآفرین را از نقش خود دور می‌کند.

دبیر جشنواره شیخ بهایی با بیان اینکه در مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان از بهار امسال پژوهشی شروع شد تا منابع مالی خطرپذیر اصفهان، کشور و دنیا را مشخص کند، گفت: در سال ۲۰۱۷ سرمایه‌های خطرپذیر دنیا، ۱۶۰ میلیارد دلار بوده و در ۱۱ هزار معامله سرمایه‌گذاری شده است.

خسروی اضافه کرد: عربستان سعودی به فضای سرمایه‌گذاری خطر پذیر ورود پیدا کرده است و یک صندوق خطرپذیر ۱۰۰ میلیارد دلاری ایجاد کرده که سرمایه‌گذاری سالیانه آن ۲۰ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: این کشور برنامه‌ریزی کرده است که یک هشتم از کل این بازار را به خود اختصاص دهد و به‌زودی نیز تبدیل به آهن‌ربایی می‌شود که کارآفرینان و ایده‌ها را به سمت خود جذب می‌کند.

دبیر جشنواره شیخ بهایی با بیان اینکه در کشور ما فقط در تهران سرمایه‌گذاری های خطرپذیر انجام شده است، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای کسانی که از بورس و صندوق نوآوری و شکوفایی، مجوز صندوق خطرپذیر گرفته اند اختصاص یافته است.

خسروی ادامه داد: در اصفهان یک صندوق سه میلیارد تومانی داریم که متاسفانه فقط به افراد کارآفرین وام می‌دهد و مشارکتی با آنها ندارد.

وی با بیان اینکه تفاوت زیاد حوزه کارآفرینی در اصفهان و تهران نشانه از مهاجرت کارآفرینان اصفهانی به این شهر دارد، گفت: کارآفرین اصفهانی فعالیت خود را در اصفهان شروع می‌کند اما وقتی به مرحله تامین منابع مالی می رسد، به تهران مهاجرت می‌کند واین به معنای از دست دادن طبقه خلاق شهر است.

دبیر جشنواره شیخ بهایی با اعلام اینکه هیچ سرمایه گذار خطر پذیری در اصفهان وجود ندارد، افزود: با مهاجرت طبقه خلاق شهر تا مدتی دیگر در اصفهان فقط نیروی کارگری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شورای شهر اصفهان، شهرداری را موظف کرده است که سرمایه‌گذاران خطرپذیر بزرگ کشور را به اصفهان دعوت کند، گفت: شهرداری می‌تواند تا پنج میلیارد تومان نیز برای مشارکت با این شرکت ها در بودجه اعتبار تخصیص دهد.

خسروی افزود: قرار است یک صندوق ۱۰ میلیارد تومانی در اصفهان راه‌اندازی شود که امیدواریم نقص اکوسیستم کارآفرینی  استان با تشکیل این صندوق برطرف شده و افراد به جای دریافت وام به سمت صندوق خطرپذیر هدایت شوند.

کد خبر 359133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.