معادله سه سر باخت برای ذوب‌آهن، تبریزی و استقلال

مهاجم تیم فوتبال ذوب‌آهن که با سروصدای فراوان به استقلال پیوست تا به امروز نتوانسته عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا آخرین تصویری که هواداران تیم استقلال از درخشش مرتضی تبریزی مهاجم همدانی تیمشان به یاد می‌آورند مربوط به روزی است که تبریزی در اولین بازی خودش با پیراهن استقلال توانست با شوتی محکم دروازه تراکتورسازی را باز کند و ورودش را به این تیم آبی‌پوش جشن بگیرد.

تبریزی در اوایل نیم فصل اول لیگ در شرایطی از ذوب‌آهن جدا شد که در طول این چند فصل همیشه در لیست خرید استقلال حضور داشت و حتی تا پای امضای قرارداد با این تیم هم پیش رفته بود اما در نهایت در اصفهان می‌ماند و با لباس ذوب‌آهن در کورس آقای گلی لیگ هم قرار می گرفت تا پنج فصل بسیار خوب را در اصفهان پشت سر بگذارد و به دو عنوان قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپر جام ایران هم دست پیدا کند.

اما در ابتدای این فصل و در شرایطی که ذوب‌آهن خودش از لحاظ بازیکن دچار کمبود بود نامه درخواست استقلال که مامه تیام را از دست داده بود و تحت فشار هوادارانش قرار داشت به اصفهان رسید تا شاید تبریزی بتواند بعد از مدت‌ها با این تیم قرارداد امضا کند. درخواست مالی سنگین ذوب‌آهن که رقمی در حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان را از استقلالی‌ها مطالبه کردند یکی از سنگین‌ترین مبالغ رضایت‌نامه فوتبالیست‌های ایرانی در این چند سال اخیر بود که استقلالی‌ها برای راضی کردن هوادارانشان زیر بار پرداخت آن رفتند و تبریزی در اوج نیاز ذوب‌آهن راهی تهران شد تا پیراهن استقلال را بر تن کند.

جدایی تبریزی از ذوب‌آهن بار تهاجمی این تیم در خط حمله را به شدت دچار افت کرد و حتی امید نمازی سرمربی جدا شده ذوب‌آهن در مصاحبه‌های خودش دلیل ضعف تیمش در گلزنی را به جدایی تبریزی ارتباط می‌داد. ضمن اینکه ذوب‌آهن برای پر کردن جای خالی تبریزی و حل مشکلات خط حمله مجبور به خرید رحیم زهیوی و ارسلان مطهری هم شد که اگر نگوییم به اندازه مبلغ رضایتنامه تبریزی از ذوب‌آهن پول خواهند گرفت باید گفت حداقل نصف بیشتر آن پولی که ذوب‌آهن از استقلال گرفت برای خرید دو بازیکن جدید هزینه شد و عملا ذوب‌آهن از این جابجایی به جز ایجاد مشکل و بحران در ترکیب تیمش سود آنچنانی نبرد.

اما شرایط در اردوی استقلال هم دست کمی از وضعیت ذوب‌آهن ندارد و تبریزی که به عنوان مدعی آقای گلی این چند سال اخیر لیگ برتر به استقلال پیوسته در این هفته‌های اخیر لیگ یا نمایش ضعیفی داشته و یا مثل بازی در مقابل سایپا به نیمکت تیمش دوخته شده تا شاهد بازی الحاجی گرو باشد و در بازی مقابل ماشین‌سازی هم توفیقی نداشت تا خریدی ناموفق برای استقلال باشد.

البته آبی‌ها هم که برای رضایتنامه و قرارداد تبریزی مبلغی در حدود سه میلیارد تومان هزینه کرده‌اند تا به امروز سود آنچنانی از خرید جدید خودشان نبرده‌اند و به نظر می‌رسد که این جابجایی بد موقع به ضرر هر سه ضلع ماجرا تمام شده است. ذوب‌آهن ناکام در امر گلزنی، تبریزی نه چندان آماده در ترکیب استقلال و آبی‌های زیر فشار انتقاد تماشاگر موضوعاتی است که در این مدت و با جدایی تبریزی از ذوب‌آهن و پیوستنش به استقلال به چشم آمده است مگر اینکه در ادامه فصل شرایط برای تبریزی عوض شود که با توجه به وضعیت فعلی استقلال این مسئله هم کمی دور از ذهن خواهد بود.

کد خبر 359130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.