قصور و ناتوانی اروپا قابل توجیه و پذیرش نیست

رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان این‌که قصور و ناتوانی اروپا در اجرای تعهدات خود در برجام، قابل توجیه و پذیرش نیست، گفت: روند اجرایی شدن سازوکار ویژه مالی اروپا ناامید کننده است.

به گزارش ایمنا، سیدکمال خرازی در دیدار هیئتی از کارشناسان اندیشکده بنیاد «برتلزمان» آلمان به پرسش‌های آنان در حوزه‌های منطقه، برجام و روابط ایران و اروپا پاسخ داد.

وی درباره ارزیابی ایران از اجرای تعهدات برجامی اروپا گفت: اگر چه با توجه به مشکلات داخلی اروپا، ضعف و ناتوانی اروپا در برابر فشارهای آمریکا قابل درک است، اما قصور و ناتوانی اروپا در اجرای تعهدات خود در برجام، قابل توجیه و پذیرش نیست و رافع مسئولیت آن‌ها در قبال برجام نخواهد بود.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: اروپا در همسایگی غرب آسیاست و امنیت اروپا با امنیت در این منطقه ارتباط مستقیمی دارد. باید به خاطر داشت که حفظ برجام در امنیت منطقه و اروپا تاثیرگذار است.

وی همچنین درباره شیوه مقابله ایران با آثار تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران از منابع انسانی جوان و متخصص و منابع غنی انرژی و معدنی برخوردار است و با مدیریت خوب این منابع می‌تواند مشکلات ناشی از تحریم  را پشت سر بگذارد.

منبع:ایسنا

کد خبر 359127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.