برگزاری بیش از ۵ هزار برنامه در هفته بسیج

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان گفت: به مناسبت هفته بسیج بیش از پنج هزار برنامه در یک هزار و ۲۰۰ رده بسیج ناحیه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی مقواساز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یک حرکت مردمی به منظور خدمت رسانی خالصانه و بدون منت برای مردم است.

وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر انقلاب ما با قدرت بیشتری به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب و اسلام حرکت می‌کند و بسیج یک ضرورت برای آن محسوب می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با تاکید بر اینکه امروز تشکیلات الهی بسیج بیش از هر زمان دیگری آماده دفاع از ارزش‌ها و آرمان انقلاب اسلامی است، گفت: بسیج با بصیرت و آگاهی تمام و با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر انقلاب، آماده خنثی‌کردن توطئه‌های داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آنها در ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت و در چنین شرایطی امام خمینی(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.

سرهنگ مقواساز به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و گفت: بیش از پنج هزار برنامه در یک هزار و ۲۰۰ رده بسیج ناحیه امام صادق(ع) برگزار می شود.

وی افزود: از جمله برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم و حاشیه شهرها برای ارائه خدمات پزشکی، عمرانی، آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و کارآفرینی توسط ۲۰ هزار نفر از جهادگران بسیجی در سطح شهرستان اصفهان، برپایی جشن ازدواج آسان برای بیش از ۶۰ زوج بسیجی با هدف ارتقای فرهنگ ازدواج آسان در شهر اصفهان، اجرای طرح پیوند آسمانی، جمع‌آوری جهیزیه برای بیش از ۲۰۰ زوج از خانواده‌های نیازمند شهر اصفهان، بازدید گروه‌های بسیجی از بیمارستان ها برای عیادت سرزده از بیماران و برپایی نزدیک به ۱۰۰ مسابقه ورزشی در سطح رده های مختلف بسیج است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان تصریح کرد: در سال جاری ارائه خدمات پایش سلامت برای چهار هزار نفر از آحاد مردم در شهر اصفهان توسط پزشکان بسیجی در حرم حضرت زینب(س)، تعمیر و بازسازی بیش از ۱۰۰ منزل مسکونی محرومان و نیازمندان توسط یک هزار نفر از جهادگران بسیجی، اجرای طرح همگام با کشاورز در مناطق روستایی شهرستان اصفهان توسط مهندسان کشاورزی بسیجی، بازدید از یک هزار خانواده شهدا و ایثارگران در اصفهان، افتتاح چهار پروژه کارآفرینی برای اشتغال خانواده های نیازمند، اردوی بازدید یک روزه برای ۱۱ هزار نفر از دانش‌آموزان از خانه مشروطه، آغاز پویش مطالعاتی کتاب با توزیع  بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب «سلام بر ابراهیم» در سطح مدارس انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال همچنین بیش از ۲۰۰ برنامه با نشاط و پر تحرک برای دختران در سطح پایگاه‌های بسیج خواهران و بیش از دو هزار نشست مادرانه با هدف ارتقای سطح آگاهی مادران و نحوه برخورد با فرزندان برنامه‌ریزی و بخشی از آنها اجرا شده است.

سرهنگ مقواساز تاکید کرد: آشنایی نوجوانان جامعه با فرهنگ بسیج بسیار ضروری است؛ زیرا اگر مردم شهر با فرهنگ بسیج آشنا شوند، زندگی خوب و پرنشاطی خواهند داشت.

کد خبر 359119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.