وحدت بین مسلمانان مانع طمع سلطه‌گران می شود

 نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته وحدت گفت: نباید هفته ای را به عنوان هفته وحدت جشن بگیریم و در عمل با اختلاف و تفرقه سر کنیم، بلکه در عمل و رفتار باید بر اساس عدالت با یکدیگر رفتار کنیم و تمام شئونات جامعه را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز سه شنبه-۲۹ آبان‌ماه- مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: امروز به روایت اهل سنت روز ولادت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت است. آیاتی هم که امروز قاری محترم تلاوت کردند در حقیقت دستور خداوند تبارک و تعالی برای چنگ زدن به ریسمان الهی با وحدت و انسجام است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه آیاتی که قرائت شد به امر به معروف و نهی از منکر تاکید می شود و ذیل آیه وحدت در حقیقت مسلمانان دعوت می شوند تا تلاش کنند تا با امر به معروف و نهی از منکر، اختلاف و تفرقه را رفع کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: خداوند در ادامه آیات فرموده است "اگر تفرقه را ادامه دهیم و نتوانیم این مشکل را برطرف کنیم، باید انتظار عذاب بزرگی را از طرف خداوند داشته باشیم".

وی تاکید کرد: همچنین اختلاف، عصیان در مقابل خداوند است، امیدوارم هفته وحدت را با باور و اعتقاد به این آیات و کلام ائمه اطهار(ع) شروع کنیم و از ته دل و با تمام وجود به سمت ایجاد وحدت پیش برویم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر کتاب خدا برای ما، دستور برای اجرا است، اطاعت از فرمان خدا این است که همه مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و اگر ما مسلمانان وحدت و انسجام داشته باشیم، هیچ وقت قدرت سلطه گر در دنیا قادر نخواهد بود چشم طمع به کشورهای اسلامی داشته باشد و اختلاف و مشکلات در جامعه ما ایجاد کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا اگر ما بتوانیم از پس مشکلات با سربلندی برآییم، خداوند به ما کمک می کند به آنچه می گوییم باور داشته باشیم و به آنچه باور داریم عمل کنیم.

کد خبر 359112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.