۱۹ ایستگاه ثابت دریافت مواد بازیافتی در کاشان راه‌اندازی شد

کاشان - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، از راه‌اندازی ۱۹ ایستگاه ثابت دریافت مواد بازیافتی در سطح شهر کاشان خبر داد.

محمدرضا عبدلی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: امروزه توجه به حفظ محیط زیست و شناخت محدودیت‌های منابع طبیعی از زمره وظایف اجتماعی فرهنگی و اخلاقی شهروندان است‌ و استفاده بی‌رویه از منابع طبیعی علاوه بر از بین بردن سرمایه‌های موجود، چرخه زیست محیطی و طبیعی را بر هم می‌زند و با ایجاد آلودگی‌های مختلف در آب، هوا و خاک منجر به نابودی حیات خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرداری کاشان برای فرهنگ‌سازی کاهش تولید زباله و تفکیک پسماندها از مبدا و با هدف کاهش هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله اقدام به نصب ایستگاه‌های ثابت دریافت اقلام بازیافتی کرده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان افزود: شهروندان کاشانی با مراجعه به این ایستگاه‌ها در روزهای شنبه تا پنجشنبه  از ساعت هشت تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۱ و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۳ می‌توانند اقلام بازیافتی خود را تحویل دهند و همچنین خودروهای گشت به صورت هفته‌ای مواد بازیافتی را در محل جمع‌آوری می کنند.

عبدلی خالدی خاطرنشان کرد: متوسط تولید زباله هر شهروند در روز ۶۰۰ گرم است و هزینه جمع‌آوری، انتقال و پردازش و دفن یک کیلو زباله ۱۲۴ تومان است.

کد خبر 359106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.