جان دوباره توپ و تور اصفهان با حمایت سپاهان و ذوب‌آهن

حضور نمایندگان اصفهان در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال و لیگ دسته اول والیبال باعث شده تا ورزش اصفهان بعد از چند سال از انحصار فوتبال خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا در اواخر دهه هفتاد و البته اوایل دهه هشتاد شمسی و پیش از اینکه موسسات خصوصی و بانکها به صورت جدی وارد عرصه تیمداری و حمایت از ورزش شوند دو باشگاه اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن بخش مهمی از افتخارات ورزش ایران در لیگ‌های مختلف را به خودشان اختصاص داده بودند. اما با هزینه‌های میلیاردی این موسسسات خصوصی و موانع قانونی که در بحث انجام هزینه باشگاه‌های صنعتی ایجاد شد کم کم دو باشگاه اصفهانی از کورس رقابت با بقیه خارج شدند و برای نمونه دو رشته بشکتبال و هندبال که برای سال‌ها دربست در اختیار اصفهانی‌ها بود کم کم از سبد ورزش این دو باشگاه خارج شد.

از یکطرف بسکتبال ذوب‌آهن میدان را به تیم‌هایی همچون صنام، صباباتری، مهرام و پتروشیمی واگذار کرد و در طرف مقابل هندبال سپاهان هم حریف قدرت بانک‌های خصوصی استان خراسان نشد و از سوی دیگر مشکلات ایجاد شده در این مسیر باعث شد دو باشگاه اصفهانی حتی از تیم‌داری در این حوزه هم منصرف شوند.

اختلافات علیرضا رحیمی با رئیس وقت فدراسیون هندبال منجر به کناره‌گیری سپاهان از لیگ برتر هندبال شد و شکایت بسکتبالیست های خارجی ذوب‌آهن و هزینه‌ای که به این باشگاه تحمیل شد هم نام ذوب‌آهن را از لیست لیگ برتری‌ها خارج کرد. در کنار این دو رشته والیبال اصفهان هم همه امید خودش را به باریج اسانس کاشان سپرده بود که این تیم هم در اکثر مواقعی که در لیگ برتر حضور داشت با وجود اینکه تیمی قابل احترام بود نتوانست در قالب یک تیم مدعی خودش را حفظ کند.

به هر حال نباید این نکته را فراموش کنیم به جز فوتبال که بیشترین طرفدار و علاقمند را به خودش اختصاص داده است در این سال‌های اخیر درخشش والیبالیست‌های ایرانی در رقابت‌های جهانی و حضور بسکتبالیست‌های کشورمان در المپیک استقبال از این دو رشته توپ و توری را به شدت افزایش داده و انتظار می‌رفت که دو باشگاه بزرگ سپاهان و ذوب‌آهن علاوه بر رشته فوتبال وارد تیمداری در این حوزه‌ها هم بشوند.

هر دو باشگاه هم از ظرفیت هواداری برخودار هستند و هم از لحاظ امکانات سخت‌افزاری شرایط خوبی برای میزبانی در لیگ برخوردار هستند که خوشبختانه این اتفاق در فصل جدید لیگ‌های برتر ایران افتاد و علاوه بر هندبال که به نوعی برند منهای فوتبالی باشگاه سپاهان به شمار می‌آید دو رشته بسکتبال و والیبال هم به لیست رشته‌های مورد حمایت سپاهان و ذوب‌آهن اضافه شد.

در بسکتبال ذوب‌آهن به عنوان باسابقه‌ترین تیم حاضر در این مسابقات با هدایت سرمربی همیشگی خودش یعنی فرزاد کوهیان چند هفته‌ای هست که کار خودش را در لیگ برتر آغاز کرده و هرچند که نتایج این تیم در این چهار هفته آنچنان درخشان نبوده ولی با این حال قرار گرفتن نام بسکتبال ذوب‌اهن در کنار بقیه تیم‌ها میتواند یک نکته مثبت برای ورزش اصفهان باشد وعلاقمندان بیشتری را به این رشته دانشگاهی و پرطرفدار جذب کند.

اما در والیبال هم اتفاق خوبی افتاد و باشگاه سپاهان تصمیم گرفت برای اولین بار در طول این سالها وارد عرصه تیمداری در این رشته شود. بعد از حضور تیم‌های ذوب‌آهن و رعد پدافند در لیگهای دسته اول و لیگ برتر که به دلیل مشکلات مالی از ادامه کار انصراف دادند حضور نام سپاهان در لیگ دسته اول و ظرفیت این باشگاه برای استفاده از والیبالیست‌های اصفهانی و صعود به لیگ برتر بهترین خبری بود که از بین رشته‌های توپ و توری اصفهان به گوش رسید.

البته در گام اول نمی‌توان از سپاهانی‌ها انتظار قهرمانی و صعود به لیگ برتر را داشت و این تیم باید در گام اول جایگاه خودش را در این مسابقات تثبیت کند ولی همین که اصفهانی‌ها در سه رشته پرطرفدار والیبال، بسکتبال و هندبال می‌توانند میزبان بقیه تیم‌ها باشند خودش به تنهایی موجی از امید را بین علاقمندان ورزشهای منهای فوتبالی زنده کرده است.

کد خبر 359104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.