مطالعه، خلاقیت افراد جامعه را افزایش می‌دهد

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: فعالیت خیرین مدرسه‌یار مکمل فعالیت خیرین مدرسه‌ساز بوده، چراکه آنان به دنبال اثربخشی اقدامات و رقم خوردن تعلیم و تربیت واقعی در جامعه هستندو هدف اصلی فعالیت آنان تقویت سطح آموزشی با ارایه کمک‌های بلاعوض به دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در آیین مجمع خیران مدرسه ساز و مدرسه یار بخش فولادشهر اظهار کرد: جامعه‌ای که افراد آن کتاب می‌خوانند و اهل مطالعه هستند با مشکلات و معضلات اجتماعی کمتری روبه رو می‌شوند و می‌توانند با بهره‌گیری از اندوخته‌های کسب کرده، مسیری روشن برای خود ترسیم کند از این رو جامعه نباید از ارزش‌ها و فواید سودمند اُنس با کتاب فاصله بگیرند.

وی افزود: مطالعه کتاب فعالیت با ارزشی به شمار می‌آید که موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف فناوری، اقتصادی، اجتماعی و... می‌شود، از سوی دیگر مطالعه کمک می‌کند افراد از سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه برخوردار باشند، اما بسیاری از افراد این مهم را نادیده گرفته و وقت خود را صرف کتابخوانی و ارتقاء خود نمی‌کنند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: رشد، تعالی و پویایی جامعه با انس با کتاب و مطالعه کتاب مفید رقم خواهد خورد از سوی دیگر اگر فرهنگ کتابخوانی اصلاح شود، بسیاری از مشکلات، ناهنجاری‌ها و بی‌ارزشی‌هایی که در جامعه وجود دارد نیز مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتاب باید جزء ضروریات زندگی و در سبد کالای خانواده‌ها قرار داشته باشد، اضافه کرد: مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که کتاب در سبد کالای خانواده‌ها اضافه شود چراکه افزایش سرانه مطالعه بازتاب گسترده‌ای در آینده فرزندان با تربیت نسلی صالح خواهد داشت.

سرافراز با اشاره به اهمیت فعالیت خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار، ادامه داد: خیران، قشری از بندگان موفق خداوند هستند که در کنار دیگر نعمت‌های الهی از نعمت ثروت نیز بهره‌مند شده‌اند و از این نعمت الهی در راه کارهای خداپسندانه و رفع مشکلات مردم و محرومیت‌زدایی استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: حمایت و کمک خیران در زمینه مدرسه‌سازی می‌تواند مکان‌هایی مناسب برای تحصیل، تربیت و تهذیب آینده‌سازان مملکت فراهم کند از این رو هرکس به هر طریق ممکن که می‌تواند باید در جهت ساخت، تجهیز و توسعه مدارس و فضاهای آموزشی در فولادشهر کمک کند.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه تشکیل مجمع خیران مدرسه‌یار به عنوان رویکردی جدید در آموزش و پرورش فولادشهر در شهرستان لنجان ارایه شده است، گفت: فعالیت خیران مدرسه‌یار مکمل فعالیت خیران مدرسه‌ساز بوده، چراکه آنان به دنبال اثربخشی اقدامات و رقم خوردن تعلیم و تربیت واقعی در جامعه هستند و هدف اصلی فعالیت آنان تقویت سطح آموزشی با ارایه کمک‌های بلاعوض به دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت است.

وی خاطرنشان کرد: خیران مدرسه‌یار با مال، قلم، زبان، بیان و اعتبار خود در این زمینه مساعدت و یاری می‌کنند از این رو باید با فرهنگ‌سازی حضور خیران مدرسه‌یار را تقویت کنیم تا بتوانیم در عرصه‌های علمی و آموزشی قدم‌های بزرگی را برداریم و تحقق این مهم نیازمند حرکت همه جانبه‌ای از سوی آحاد مردم است.

کد خبر 359096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.