بازارهای کوثر نظام‌مندتر می‌شود

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان از برگزاری مزایده‌های جدید برای بهره‌برداران بازارهای کوثر گفت: بازارهای کوثر نظام‌مندتر می‌شود و به سمت استانداردهایی که باعث افزایش اعتماد شهروندان خواهد شد، حرکت می‌کند.

ایرج حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازارهای روز کوثر به عنوان برند شهرداری اصفهان در راستای توزیع مواد غذایی و جلب رضایت شهروندان راه اندازی شده است، رسالت سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی صیانت از این بازارها است، از این رو برنامه‌ریزی شده است تا در خصوص مباحث کمّی و کیفی شاهد تحولاتی در بازارهای کوثر باشیم.

وی با بیان اینکه اولویت سازمان در مباحث کیفی بازارها توجه به کیفیت، سلامت مردم و تامین مواد غذایی سالم است، افزود: برای تحقق این اولویت به سمت اجرای سیستم‌های بازرسی، نظارت ویژه و سیار بر بازارهای روز کوثر حرکت کرده‌ایم.

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در فرایند بازرسی مواردی مانند  بهداشت و قیمت‌ها کنترل می‌شود، ادامه داد: در این راستا تعامل با دستگاه‌هایی همچون معاونت غذا و دارو که ناظران بهداشت و محیط آنها در بازارهای کوثر حضور دارند، همچنین مسئولان فنی دامپزشکی که مواد پروتئینی را در بازارها نظارت می‌کنند، برقرار شده است.

وی با بیان اینکه گروه بازرسی شامل ناظران بهداشت محیط، مسئولان فنی دامپزشکی و بازرسان سازمان زیر نظر اساتید دستگاه‌های نظارتی آموزش می‌بینند، گفت: این بازرسان تمام بازارهای کوثر و سایر بازارهای شهرداری از جمله بازار گیاهان دارویی را بررسی می‌کنند.

برگزاری مزایده‌های جدید برای بهره‌برداران بازارهای کوثر

حیدری تاکید کرد: بازارهای کوثر نظام‌مندتر می‌شود و به سمت استانداردهایی که باعث افزایش اعتماد شهروندان خواهد شد، حرکت می‌کند.

وی از برگزاری مزایده‌های جدید برای بهره‌برداران بازارهای کوثر خبر داد و گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با توجه به شرایط قانونی و حقوقی می‌تواند در تشخیص صلاحیت بهره‌برداران ورود پیدا کند، از این رو برای تعیین بهره‌بردارانی که باید خدمات توزیعی را در بازارهای کوثر ارائه کنند، شرایط را سخت‌تر کردیم تا بهره‌برداران استانداردهای مرتبط با امنیت غذایی مردم را بیشتر رعایت کنند.

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان افزود: از مجموع ۱۴ بازار کوثر شهرداری اصفهان، برای هشت بازار مزایده برگزار و چهار مورد جابه جایی بهره‌بردار انجام شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد بازارهای کوثر، خاطرنشان کرد: پانزدهیمن بازار روز کوثر شهر اصفهان در شهرک شهید کشوری در حال ساخت است و عملیات احداث آن تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیش از ۹۵ درصد کالاهای کوثر، ایرانی است

حیدری ادامه داد: شانزدهیمن بازار کوثر در ارغوانیه مکان‌یابی و امکان‌سنجی شده تا در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد کالاهای موجود در بازارهای کوثر «ایرانی» است، گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده با انجمن‌های پخش مقرر شده بیشتر قفسه‌های بازارهای کوثر از کالاهای ایرانی استاندارد تکمیل شود.

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان تاکید کرد: در بازارهای کوثر سلامت مردم را فدای ارزان فروشی نمی‌کنیم و برای ما در ابتدا سلامت و امنیت غذایی مردم، بعد قیمت پایین ملاک عمل است.

حیدری در خصوص قیمت گذاری کالاها در بازارهای کوثر، اظهار کرد: مقرر شده تمام بهره‌برداران سود متعارف لحاظ کنند و محصولات را با قیمت مناسب عرضه کنند.

کد خبر 359091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.