بارندگی‌های اخیر خشکسالی‌های گذشته را برطرف نمی‌کند

وزیر نیرو گفت: با توجه به خشکسالی سال‌های گذشته و از دست رفتن رطوبت مناسب خاک، افزایش بارندگی‌های اخیر کشور موجب ایجاد روان آب و رفع خشکسالی نمی‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان اظهار کرد: بارش‌ها مناسب بوده ولی با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید استفاده صحیح از منابع آبی مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه در صورت خروج از چرخه خشکسالی چندین سال طول می‌کشد تا منابع آبی مناسب را به دست بیاوریم، ادامه داد: با وجود افزایش بارندگی‌های اخیر کشور، در بخش تنظیم آب کشاورزی و آشامیدنی از سدها با کاهش روبرو هستیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه مهمترین طرح‌های وزارت نیرو در بخش آب توجه به ساماندهی طرح توسعه منابع آب و خاک کشور است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی برای ساماندهی احداث سد، شبکه های آبیاری و زهکشی کشور هزینه شده است.

وی با بیان اینکه همواره تامین آب‌های جدید ما را غافل از درمان مصرف زیاد آب در کشور کرده است، گفت: ایجاد سطح بالایی از مفاهمه با مصرف کننده در زمینه کاهش مصرف آب و برق ضروری است همچنین موضوع آب باید توسط دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به صورت مشترک مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 359073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.