نباید افزایش معضلات اجتماعی را کتمان کنیم

شهرضا - رییس دانشگاه پیام نور شهرضا گفت: نمی‌توانیم وجود و افزایش آسیب‌های اجتماعی را کتمان کنیم، بلکه منطقی‌تر آن است که با پذیرش واقعیات، برای حل معضلات تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، سیدعباس نعمت‌الله‌زاده عصر امروز (دوشنبه) در کارگاه خودمراقبتی و مهارت مقابله با آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جامعه دانشگاهی کشور ثابت کرده است که توانمندی حل مشکلات بزرگ کشور در بخش‌های مختلف را دارد.

وی با بیان اینکه باید به توانمندی جوانان اعتماد کنیم، تأکید کرد: بدون تردید آسیب‌های موجود در فرهنگ کشور، آثار و پیامدهای منفی بسیاری دارد که هر یک تهدیدی برای موجودیت همه بخش‌های اجتماع است.

رییس دانشگاه پیام نور شهرضا با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ارزش‌های متعالی انسانی را در معرض تهدید قرار داده است، خاطرنشان کرد: این مسائل بستر مناسبی برای نفوذ فرهنگی غرب در کشور است که به تبع آن تحقق اهداف و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران را با دشواری مواجه می‌کند.

نعمت‌الله‌زاده با بیان اینکه با وجود تلاش سازمان‌های متولی پیشگیری اجتماعی، متأسفانه هنوز تعریف دقیقی از این آسیب‌ها و مسائل اجتماعی در کشور ارایه نشده است، تصریح کرد: هرچند بیشتر مشکلات اجتماعی، انواعی تکراری در طول نسل‌های مختلف دارند، اما بعضی از این معضلا اجتماعی در زمان‌های خاصی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه نوع دوستی و محبت مهمترین ویژگی شخصیتی ایرانیان است، یادآورد شد: باوجود این ویژگی مهم فرهنگی، نباید معضلات و ناهنجاری‌های فرهنگی مانند خشونت و پرخاشگری در جامعه وجود داشته باشد، بنابراین وضعیت فعلی نشان می‌دهد که روحیات اجتماعی دچار تغییراتی شده است.

رییس دانشگاه پیام نور شهرضا اضافه کرد: باوجود تلاش گسترده استکبار جهانی برای حذف ارزش‌های دینی و مذهبی از جامعه اسلامی، رویدادهای بزرگی مانند اربعین، بی‌اثر بودن اینگونه اقدامات دشمن را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد، مردم ایران همچنان به مبانی شریعت مقدس اسلام پایبند هستند، بنابراین باید از این ظرفیت مهم برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی استفاده شود.

نعمت‌الله‌زاده با بیان اینکه دانشجویان و محققان ایرانی همواره در داخل و خارج کشور عناوین برتر علمی را کسب کرده‌اند، تأکید کرد: همه مجامع علمی جهانی و شخصیت‌های دانشگاهی، به هوش سرشار محققان ایرانی و تعهد آنان به وظایف محوله را مورد اشاره قرار داده‌اند.

وی با بیان آنکه نمی‌توانیم وجود و افزایش آسیب‌های اجتماعی را کتمان کنیم، خاطرنشان کرد: منطقی‌تر آن است که با پذیرش واقعیات، برای حل معضلات تلاش کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور شهرضا تصریح کرد: مطالعه شرایط علمی، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی ایرانیان نشان می‌دهد که امکان مقابله با آسیب‌های مختلف اجتماعی نظیر طلاق و خشونت و جرایم مختلف با بهره‌گیری از مبانی فرهنگی ایرانی اسلامی وجود دارد.

کد خبر 359072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.