عنوان مرد سال آسیا از دستان بیرانوند جدا شد

در حالی که خبر حضور بیرانوند در لیست سه نفره نامزدهای برترین بازیکن سال اسیا در سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود امروز خبر رسید که نام گلر قرمزها جایی در این لیست ۳ نفره نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنوز زمان زیادی از تساوی بدون پرسپولیس و کاشیمای ژاپن در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا و از دست رفتن جام قهرمانی این مسابقات برای نماینده فوتبال ایران نگذشته بود که خبر قرار گرفتن علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم پرسپولیس در لیست سه نامزد نهایی توپ طلای فوتبال آسیا موجی از امید و خوشحالی را به خانه قرمزها آورد.

عملکرد خوب علیرضا بیرانوند که با قهرمانی در لیگ هفدهم، درخشش در جام جهانی و مهار ضربه پنالتی کریس رونالدو آغاز شد و تا ثبت بیشترین آمار کلین شیت تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت خیلی از رسانه‌های ورزشی را دچار اشتباه کرد و همه بر روی خبری که واقعی نبود و هیچ نهاد رسمی هم آن را تأیید نکرده بود مانور تبلیغاتی فراوانی دادند.

حتی همین امروز تیتر اول بسیاری از روزنامه‌های ورزشی به حضور بیرانوند در این لیست سه نفره و شانس او برای کسب عنوان مرد سال آسیا اختصاص داشت و خیلی از هواداران فوتبال در ایران و به خصوص باشگاه پرسپولیس منتظر بودند تا بعد از بازیکنانی مثل خداداد عزیزی، علی دایی و مهدی مهدوی کیا و علی کریمی نام علیرضا بیرانوند هم در لیست این بازیکنان قرار بگیرد که هم رکورد حضور یک دروازه‌بان در لیست نفرات نهایی را بشکند و هم افتخاری بزرگ برای باشگاه پرسپولیس بدست بیاورد.

فوتبال ایران و اصفهان در این ده سال اخیر شاهد حضور بازیکنانی مثل هادی عقیلی و فرشید طالبی در لیست نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بود که البته در انتخاب نهایی توفیقی نصیب فوتبال ما نشد. فرشید طالبی مدافع سابق ذوب‌آهن در سال ۲۰۱۰ میلادی  و زمانی که شاگردان منصور ابراهیم‌زاده به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کردند نامزد بهترین بازیکن سال آسیا شد و حتی در میان پنج نامزد نهایی به همراه فرهاد مجیدی نیز قرار داشت.

یک سال بعد هادی عقیلی در فصل ۲۰۱۱ و به عنوان بازیکن العربی قطر، نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا هم شد که سرور جباروف بازیکن تیم ملی ازبکستان که در آن زمان در الشباب عربستان بازی می‌کرد، با کسب ۱۰۰ امتیاز بهترین بازیکن آسیا شد و عقیلی با ۹۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و کیسوکه هوندا بازیکن ژاپنی که در آن فصل در زسکا مسکو روسیه بازی می‌کرد با ۸۷ امتیاز سوم شد. جواد نکونام هم در فصل ۲۰۱۳ کاندید شد که جایزه نهایی به بازیکن چینی رسید.

اما با این حال و بنا بر اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا که خبرش امروز منتشر شد همه این گمانه‌زنی‌ها و رویاپردازی‌هایی که از دیروز شروع شده بود یک حباب بیشتر نبود و هیچ خبری از حضور بیرانوند در این لیست نیست. سه نامزد نهایی توپ طلا عبدالکریم حسن دفاع چپ قدبلند السد قطر، یوما سوزوکی بهترین بازیکن لیگ قهرمانان و کنتو میسائو هافبک ۲۲ ساله کاشیما هستند که در لیگ قهرمانان امسال عملکرد مناسبی داشتند.

البته در اینکه انتخاب‌های AFC  غیرمنصفانه بوده هیچ شکی نیست و قرار گرفتن دو بازیکن از تیمی مثل کاشیما در این لیست آن هم به صورت همزمان کمی غیرمنطقی و جانبدارانه به نظر می‌رسد ولی به هر حال عنوان بهترین مرد سال به یکی از این سه بازیکن خواهد رسید و علیرضا بیرانوند گلر ملی‌پوش پرسپولیس با وجود توانایی‌های بسیار زیاد خودش باید چشم به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۹ داشته باشد تا شاید برای فصل آینده فرصت رسیدن به این عنوان را پیدا کند.

کد خبر 359034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.