هزینه ۵ میلیارد تومانی نگهداری ۲۳۲۰ چشمه بهداشتی شهر

۱۹ نوامبر از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی سرویس بهداشتی نام گرفته، این مناسبت نمادین برای آگاهی بخشی به جوامع بشری درباره آسیب‌هایی که عدم استفاده از سرویس های بهداشتی برای انسان و کره زمین ایجاد می‌کند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در جمع مدیران این حوزه با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز سلامت و بهداشت است، اظهار کرد: در جامعه ما نیز تلاش‌هایی در مورد بهداشت و سلامت صورت گرفته و علی‌رغم تمامی کمبودها و کاستی‌ها تقریبا به پیشرفت‌هایی نیز دست یافته‌ایم.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی عمومی از مواردی است که مستقیما با بهداشت و سلامت افراد جامعه مرتبط است، تا جایی که در دنیا یک روز یعنی ۱۹ نوامبر یا ۲۸ آبان ماه را به عنوان روز سرویس‌های بهداشتی نام نهاده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بر اساس بند ۴ ماده ۵۵  قانون شهرداری‌ها مراقبت در امور بهداشت ساکنان شهر و حومه و اجرای مقررات بهداشتی از طرف کسبه و مردم و نظارت در تطبیق وضع دکان‌ها، فروشگاه‌ها و اماکن عمومی با قواعد بهداشتی و تشریک مساعی با سازمان‌های بهداشتی بر عهده شهرداری‌ها است.

امیری اضافه کرد: بر اساس نظر سنجی‌ها و بررسی‌های علمی انجام شده یکی از ۱۰ چالش بزرگ گردشگری در ایران و علی الخصوص شهر اصفهان مباحث کمیت و کیفیت سرویس‌های بهداشتی است، امری که موجب نارضایتی‌های گسترده میان گردشگران خارجی هنگام سفر به ایران شده، این موضوع در شأن گردشگری ایران نیست.

وی با بیان اینکه نخستین و تنها همایش برگزار شده در مورد سرویس‌های بهداشتی در سال ۱۳۹۰ از سوی شهرداری قزوین برگزار شده و همچنین در باب مطالعات نیز تنها یک طرح مطالعاتی آن هم توسط شهرداری تهران با توجه به اقلیم و مباحث جغرافیایی، نقاط ضعف و قوت شهر تهران نوشته شده است، گفت: در شهر اصفهان نیز در حوزه خدمات شهری در سال ۱۳۹۵ مطالعات جامع وگسترده‌ای انجام شده که مکان‌های مورد نیاز بر اساس استاندارهای داخلی و خارجی مکان‌یابی شده و بعضا جانمایی هم انجام شده است؛ با توجه به موارد مطرح شده در مورد بهداشت وسلامت جامعه و نیز مباحث گردشگری توجه خاص به این امر احساس می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه نخستین گام در برنامه‌ریزی و اخذ تصمیمات درست وجود آمار، اطلاعات صحیح و دقیق است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۹ سرویس بهداشتی با ۲۳۲۰ چشمه تحت نظارت شهرداری اصفهان وجود دارد که از این تعداد چشمه، میزان چشمه‌های فرنگی ۲۶۶ عدد است.

امیری افزود: به ترتیب، مناطق شش، هفت، چهار و پنج دارای بیشترین تعداد سرویس بهداشتی در سطح شهر و در بین مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان را دارا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه نگهداری سرویس های بهداشتی در سطح شهر اصفهان سالیانه مبلغ ۵ میلیارد تومان است، گفت: براساس آخرین سرشماری جمعیت شهری اصفهان در سال ۱۳۹۵ نشان دهنده این است که این تعداد سرویس بهداشتی در شهر اصفهان با استانداردهای جهانی فاصله دارد و برای حل آن نیز باید برنامه‌ریزی لازم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 359010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.