موفقیت در لیگ و آسیا بدون ریخت و پاش

علیرضا منصوریان در شرایطی به عنوان سرمربی تیم ذوب‌اهن مشغول به کار شده که بنا بر سیاست باشگاه هزینه جدیدی به کادر فنی تیم تحمیل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاست اصلی باشگاه ذوب‌آهن در این ۱۸ فصلی که در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشته در اکثر مواقع بر پایه انجام خریدهای منطقی و نه چندان گرانقیمت قرار داشته و ذوبی‌ها با وجود اینکه در تمامی فصول لیگ، کمتر از بقیه مدعیان هزینه کرده‌اند با این حال همیشه تیمی قابل احترام و با کیفیت بوده‌اند که نقش بازیکن سازی را هم بر عهده داشته‌اند. تزریق بازیکن از تیم‌های پایه به مجموعه بزرگسالان هم رفتار دیگری است که از جانب باشگاه ذوب‌آهن سراغ داریم و اگر از فصل دوازدهم لیگ و تغییرات متوالی مربیان ذوب‌آهن فاکتور بگیریم باید گفت که ذوب‌آهن اقتصادی ترین تیم لیگ بوده که همیشه خرجش با دخلش متناسب است.

اما در این چند سال اخیر و بعد از کاهش بودجه باشگاه ذوب‌آهن شرایط برای این باشگاه سخت‌تر هم شده و برآیند آن را می‌توان در فروش بازیکنی تاثیرگذار مثل مرتضی تبریزی دید که باعث شد سعید آذری برای جبران بخشی از هزینه‌های باشگاه قید استفاده از کاپیتان تیمش را بزند و تبریزی را به استقلال اگذار کند.

با این حال یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این چند روز اخیر و بعد از پیوستن علیرضا منصوریان به تیم ذوب‌آهن مد نظر قرار گرفته ایجاد کمترین تغییر در کادر فنی تیم بوده که به نظر می‌رسد در راستای انجام هزینه‌های کمتر در این باشگاه انجام شده است. منصوریان آنطور که خودش در گفتگو با رسانه‌ها بیان کرده فقط محمد خرمگاه مدافع سابق استقلال را به عنوان دستیار به تیم اضافه کرده و خبری از حضور علی چینی و بقیه دستیاران سابق منصوریان در این مجموعه نیست.

در حال حاضر مک آلن مربی دروازه‌بانان ذوب‌آهن که با حضور امید نمازی به تیم اضافه شده بود همچنان به عنوان دستیار در کنار تیم فعالیت می‌کند تا ذوب‌آهن مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای جذب مربی دروازه‌بان جدید نباشد. از طرف دیگر حسن استکی به عنوان یکی از دستیاران موفق ذوب‌آهن که سابقه کار با مربیانی مثل محمود یاوری، یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی را هم دارد و در این فصل سرمربی تیم امید ذوب‌آهن بوده به عنوان دستیار در کنار منصوریان قرار گرفته که او هم هزینه‌ اضافه‌ای به باشگاه تحمیل نکرده است و منصوریان تصمیم گرفته برای جلوگیری از انجام هزینه‌های جدید با همان نیروهایی کار کند که تحت قرارداد ذوب‌آهن هستند.

البته در این شرایط باز هم اندوخته ذوب‌آهن چه از لحاظ بازیکن و چه از لحاظ مربیان روی نیمکت آنقدر زیاد هست که بتوان نسبت به موفقیت این تیم امیدوار بود اما منصوریان به خوبی می‌داند که حتی در نیم فصل هم دستش برای خرید بازیکن آنچنان باز نیست و باید همه تلاش خودش را برای بهره بردن از ترکیب فعلی ذوب‌آهن به کار ببندد.

کد خبر 359007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.