مدیران بیش از سایرین به مطالعه نیاز دارند

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: مدیران بیش از سایر افراد جامعه به مطالعه نیاز دارند زیرا مطالعه، نظام مدیریتی را منطبق با فرایند علمی، اصلاح می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، رحیم جافری عصر امروز (یکشنبه) در مراسم نشست کتاب‌خوان دانش‌آموزی "یار مهربان ۲"، تصریح کرد: اهمیت کتاب و ضرورت مطالعه دقیق بر کسی پوشیده نیست، اما لازم است برای ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه برای خواندن در افراد جامعه برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی ادامه داد: مطالعات علمی نشان می‌دهد که خواندن اثرات مثبت بر مغز دارد و با تحرک ذهنی، از بیماری زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می‌کند، زیرا مغز یک عضله است و فعالیت مستمر آن با مطالعه، به سلامت آن منجر می‌شود.

شهردار شهرضا با بیان اینکه یکی از مزایای اصلی خواندن کتاب، افزایش مهارت تفکر انتقادی است، یادآور شد: مهارت‌های تفکر انتقادی، در تصمیم گیری‌های روزمره مفید است و به پردازش اطلاعات و درک عمیق‌تر افراد از مسائل اجتماعی منجر می‌شود.

جافری با بیان اینکه باید مهارت خواندن از سنین کودکی در افراد نهادینه شود، گفت: خواندن یک کتاب خوب می‌تواند مهارت نویسندگی را افزایش دهد، زیرا تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر، با یادگیری از استادان قبلی شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: مطالعه کتاب‌ها با کمک به افزایش قدرت تشخیص ایده‌های خوب از بد، به افراد اجازه می‌دهد با رویکردهای مختلف زندگی و شیوه‌های حل مشکلات آشنا شوند.

شهردار شهرضا با بیان اینکه مدیران بیش از سایر افراد جامعه به مطالعه نیاز دارند، خاطرنشان کرد: مطالعه، نظام مدیریتی را منطبق با فرایند علمی اصلاح می‌کند.

جافری اضافه کرد: استفاده گسترده از فضای مجازی باعث کاهش آمار مطالعه شده است، این در حالی است که کتاب، از مهمترین نیازهای سبد فرهنگی خانوار است.

وی با بیان اینکه مطالعه کتاب باعث آرامش افراد می‌شود، اظهار کرد: بخش زیادی از تنش‌های روحی و روانی با مطالعه کتاب کاهش می‌یابد، از سوی دیگر افزایش آگاهی افراد به ایجاد تعادل در مناسبات اجتماعی منجر می‌شود.

شهردار شهرضا اظهار کرد: در این شهرستان ۱۱ باب کتابخانه وجود دارد، اما تعداد مراکز عرضه موبایل و لوازم سایبری ۵۰ باب است؛ مقایسه این آمار نشان می‌دهد که ذائقه فرهنگی افرد جامعه تغییر کرده و بیشتر به استفاده از فضای مجازی گرایش پیدا کرده است.

جافری با بیان اینکه ماندگاری مطالعات فضای مجازی بسیار کمتر از کتاب‌خوانی است، تأکید کرد: باید با استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان مجرب، انگیزه مطالعه را در مردم تقویت کنیم.

به گزارش ایمنا، این مراسم با همکاری فرهنگسرای شهید همت شهرداری شهرضا، اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 358957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.