۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
رنجنامه طب اورژانس

جمعی از کارکنان طب اورژانس کشور نسبت به شرایط کاری شکایت داشته و با صدور بیانیه‌ای خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شده‌اند.

به گزارش ایمنا، تاکنون حدود ۳۵۰ نفر از فعالان طب اورژانس کشور با امضای بیانیه‌ای خواستار رسیدگی به مشکلات شغلی و و شرایط کاری‌شان شده‌اند.

در خواست این قشر از افراد جامعه در قالب بیانیه‌ای در ذیل آورده شده است.

اعضای محترم انجمن علمی طب اورژانس

‏‌با عرض سلام و احترام،

‏‌" مشکلات روز افزون و لاینحل رشته طب اورژانس در نامه قبلی با قریب به سیصد امضا به حضور شما رسید . با این حال مجدداً جهت یادآوری و تکرار مکررات، مسائل و مشکلات را به حضور شما اعلام می‌کنیم.

‏‌انتظار داریم مجموعه فعلی انجمن علمی طب اورژانس( به عنوان نهادی انتخابی) ، پیگیری‌های لازم را جهت برطرف شدن موارد ذیل به انجام برساند.

‏‌در صورتی که حل این مصائب را غیر ممکن دانسته و یا از توان خود خارج میدانید، “لطفاً مکاتبات لازم را با وزارت بهداشت، جهت امکان معادل سازی مدرک متخصصین طب اورژانس با سایر تخصصها طبق صلاحدید و یا امکان شرکت مجدد فارغ التحصیلان این رشته در آزمون دستیاری انجام دهید".

‏۱. عدم وجود عدالت کدهای تخصصی بین رشته‌ای؛ به گونه‌ای که بسیار تأسف بار است.

‏۲. برخورد سلیقه‌ای بیمه‌ها و عدم پرداخت همین کدهای تصویب شده ناچیز در مناطق مختلف کشور، حتی در مورد ویزیتهای متخصصین طب اورژانس و عدم وجود ویزیت ترخیص از اورژانس.

‏۳. برخورد سلیقه‌ای بیمه‌ها با ویزیت بیماران غیر بستری توسط طب اورژانس و درخواست ct , mri و حتی اخیراً گرافی که موجب سردرگمی بیماران، بستری شدن بیهوده بیماران جهت انجام موارد فوق، شلوغی اورژانسها و اتلاف هزینه‌ها و در مواردی محروم شدن بیمار از خدمات تخصصی طب اورژانس و ارجاع شدن به پزشک عمومی می‌شود.  

‏۴. دریافت‌های ناچیز متخصصین طب اورژانس ، و در بسیاری از موارد کمتر ، نسبت به پزشکان عمومی، علی رغم ساعت حضور بیشتر و مسولیت بالاتر.

‏۵. عدم وجود امنیت شغلی و قراردادهای موسوم به ماده ۸۸ که متخصصین در آن فاقد هرگونه امنیت شغلی، بیمه، حقوق ثابت و…. هستند.

‏۶. عدم اجرای حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر شمول قانون بهره وری برای پزشکان به خصوص طب اورژانس؛ توسط دانشگاهها و عدم ابلاغ آن از وزارت مربوطه و عدم وجود ضریب ۱٫۵ برای ساعات کاری مقیم عصر و شب و روزهای تعطیل.

‏۷. عدم تصویب کلینیک‌های urgent care علی رغم نظر مساعد وزیر محترم بهداشت و اثر کاهشی مورد فوق برای هزینه کرد بیمه‌ها.

‏۸. عدم امکان تحصیل در مقاطع فوق تخصصی و فلوشیپ.  

‏‌این نامه به نمایندگی از سایرین توسط دبیر شاخه خراسان انجمن علمی طب اورژانس، دکتر مهدی شریفی نوشته شده و تا کنون توسط سیصد و چهل و هشت نفر از متخصصین طب اورژانس اورژانس امضا شده است.

کد خبر 358953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.