دوازدهمین جشنواره انار بادرود برگزار می‌شود

نطنز- سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی بادرود گفت: مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره انار بادرود با حضور مقامات و مسئولان کشوری و استانی اول آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز سیدحسین چاکری امروز (یکشنبه) در نشست مسئولان این شهرستان برای برگزاری جشنواره انار اظهار کرد: انار بادرود به لحاظ کیفیت، مرغوبیت خاصی دارد و از سوی سازمان جهاد کشاورزی جزو پنج رقم انار شناخته شده کشور است به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا با برگزاری جشنواره انار این محصول را به همگان بشناسانیم.

وی افزود: جشنواره انار در سال ۸۵ در تقویم سازمان میراث‌فرهنگی ثبت شده است و هر سال اواخر آبان‌ماه و اوایل آذرماه، بادرود میزبان گردشگران و مسافرانی است که به بهانه شرکت در این جشنواره وارد این شهر کویری با مردمانی نجیب و مهمان نواز می‌شوند.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی بادرود افزود: این جشنواره شامل برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی، اجرای بازی‌های بومی، برپایی ایستگاه نقاشی انار برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه رالی کویر و همچنین برنامه‌های فرهنگی در حاشیه این جشنواره است.

چاکری گفت: بیش از یکصد غرفه در دوازدهمین دوره جشنواره برپا می‌شود که ۳۰ غرفه به فروش و عرضه انار و مشتقات آن شامل رب انار، آب انار و صنایع دستی اختصاص دارد.

به گزارش ایمنا، بادرود یکی از شهرهای استان اصفهان است که در ۳۰ کیلومتری نطنز قرار دارد. این شهر کویری در مسیر ترانزیت تهران-بندرعباس قرار دارد و در مجاورت آستان مقدس آقا علی عباس(ع) است که هر ساله بیش از ۳.۵ میلیون گردشگر و زائر به این منطقه سفر می‌کنند. ۳۵۰ زائرسرا؛ هم‌چنین هتل آستان مقدس در طول برگزاری جشنواره میزبان زائران و گردشگران است، همچنین خانه‌ مسافرهای بادرود نیز در طول برگزاری جشنواره آماده میزبانی و اسکان گردشگران است.

کد خبر 358928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.