۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
سه لمس تا خانه...

با شلوغ شدن خیابان‌های اصفهان و افزایش تعداد خودروهای شهر، همه شهروندان به دنبال راهی هستند تا کمترین زمان را برای سپری کردن مسیر خود صرف کنند.

به گزارش ایمنا، این روزها که ترافیک شهرها در برنامه‌های عادی مردم جای گرفته است میان عده‌ای خود را به اتوبوس و مترو سپرده‌اند و عده‌ای دیگر هم با اندکی زودتر راه افتادن از مبدأ، سر ساعت به مقصد می‌رسند.

در این میان تعدادی از افراد هم هستند که مدرن‌تر عمل می‌کنند و به محض اینکه سوار ماشین می‌شوند، گوشی هوشمند خود را روشن کرده و با لمس اول، داده‌های اینترنت را فعال، با لمس دوم GPS را روشن می‌کنند و در نهایت با لمس سوم، مسیر یاب خود را به راه می‌اندازند.

فلسفه طراحی مسیر یاب‌ها هیچگاه، دور زدن ترافیک نبود اما امروزه بیشترین کاربرد آنها، رد شدن از ترافیک و هر چه زودتر به مقصد رسیدن، است. در این میان مسیریاب‌های مختلفی برای شهروندان تعبیه شده است که جامع بودن و سهولت استفاده، آن‌ها را محبوب یا مهجور می‌کند.

Google map

جایگاه اول استفاده از مسیریاب به نرم افزار Google map (نقشه گوگل) می‌رسد چرا که طبق ادعای ماه پیش گوگل، این اپ بیش از یک میلیارد کاربر در ماه را تجربه می‌کند و یک میلیارد نفر برای رسیدن به مقصد از این نرم افزار استفاده می‌کنند که البته قرار گرفتن خودکار این نرم افزار بر روی گوشی‌های اندروید از دلایل حجم زیاد کاربران آن است.

با همه تفاسیر گوگل مپ میان ایرانی‌ها زیاد محبوب نیست و به دلیل کاربردهای محدودش در ایران، بسیاری از کاربران اپ Waze (ویز) را به آن ترجیح می‌دهند.

Waze

برنامه ویز در ابتدای کار خود با استقبال چشمگیر کاربران ایرانی مواجه شد اما پس از مدت کوتاهی، غیرقانونی اعلام شدن استفاده از آن در ایران باعث شد تا تعداد کاربران ایرانی آن کاهش پیدا کند.

با خرید یک میلیاردی این اپ توسط گوگل در سال ۲۰۱۳، تعداد کاربران بیشتری نسبت به استفاده از این مسیریاب، ترغیب شدند و اکنون گفته می‌شود که این مسیر یاب خاص، بیش از یک دهم کاربران گوگل مپ یعنی حدود صد میلیون کاربر را به خود جلب کرده است.

از فواید این مسیر یاب همین بس که نحوه ارتباط آن با کاربر به صورت صوتی نیز امکان پذیر است و همین امر سبب می‌شود تا بسیاری از کاربران بدون اینکه لازم باشد به صفحه گوشی هوشمند خود نگاه کنند از طریق این نرم افزار در مسیر درست قرار بگیرند.

بروز رسانی لحظه به لحظه، پوشش کامل منطقه، اعلام تصادفات، بررسی میزان سرعت، نمایش زمان حدودی رفتن به مقصد، اعلام ترافیک و پیشنهاد راه‌های جدید و میان بر نیز از دیگر خصوصیات این مسیر یاب است. این خصوصیات و قابلیت چت کردن با افراد هم مسیر، باعث شده تا ویز، یک سر و گردن از همه بالاتر باشد.

سایر بازیگران

در فروشگاه‌های اپ، مسیریاب‌های مختلف دیگری نیز وجود دارد، مسیر یاب داخلی "دال" یکی از آنهاست که نسبت به سایر نرم افزارهای این چنینی وطنی، با استقبال بهتری روبرو شده است اما با توجه به کاربردها، بهترین گزینه‌ها برای زندگی شهری و دور زدن ترافیک، همان دو گزینه قبلی هستند.

کد خبر 358890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.