از برنامه‌های روز نکوداشت اصفهان چه خبر؟

یکم آذرماه به عنوان روز نکوداشت اصفهان برای پاسداشت و ارج نهادن پیشینه شهر تاریخی اصفهان نامگذاری و در جلسه علنی شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "روز نکوداشت اصفهان" زمانی مناسب، برای معرفی این کلانشهر در تمامی ابعاد فرهنگی، هنری، اجتماعی، فناوری، سیاسی و اقتصادی است، از این رو امسال نیز طبق سال‌های گذشته برنامه‌هایی جهت نکوداشت "هفته اصفهان" پیش بینی شده است.

برگزاری تور بازدید از بازار نیم‌آور

مسئول مرکز فرهنگی عصارخانه شاهی با اشاره به ویژه برنامه‌های روز نکوداشت اصفهان در این مکان دیدنی گفت: موزه عصارخانه شاهی به عنوان یکی از موزه‌های ویژه شهر اصفهان بنا دارد در هفته نکوداشت اصفهان ویژه برنامه‌هایی را با هدف نکوداشت این روز و معرفی بیشتر عصارخانه شاهی برگزار کند.

مریم قانونی با بیان اینکه روز اول آذرماه برنامه تور بازدید از بازار نیم‌آور تدارک دیده شده است، اظهار کرد: این تور با همکاری اداره گردشگری شهرداری اصفهان برگزار می‌شود. که به صورت شبانه است و از ساعت ۱۸ شروع می‌شود و محل اجرای آن حدفاصل ابتدای بازار نیم‌آور تا عصارخانه شاهی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های تور بازدید از بناهای تاریخی و محلات مختلف شهر اصفهان به صورت ماهیانه توسط عصارخانه با همکاری اداره گردشگری برگزار خواهد شد.

مسئول مرکز عصارخانه شاهی  با بیان اینکه به مناسبت روز بزرگداشت اصفهان نمایشگاهی از آثار مطبوعات و خبرنگاری «عبدالحسین جعفری» از فعالان پیشکسوت عرصه خبر اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه بریده‌های خبری استاد جعفری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در قالب ۳۴ تابلو که از بین ۷۰۰ تابلو انتخاب شده و در باب موضوعات فرهنگی مربوط به شهر اصفهان است، به نمایش درخواهد آمد؛ برگزاری این نمایشگاه با همکاری فرهنگسرای رسانه انجام می‌شود.

قانونی با بیان اینکه روز سوم آذرماه کانون پیشکسوتان روزنامه نگار اصفهان افتتاح می‌شود، ادامه داد: محل برگزاری جلسات این کانون در عصارخانه شاهی خواهد بود.

مسئول مرکز عصارخانه شاهی با بیان اینکه بعدازظهر روز سوم آذرماه نشست پنجم از سلسله نشست‌های «فولکلور و فرهنگ عامه در ایران امروز» در عصارخانه شاهی برگزار می شود، گفت: این برنامه با حضور «دکتر نعمت الله فاضلی» ساعت ۱۷ با موضوع «شهری شدن فرهنگ در ایران امروز» با محوریت شهر اصفهان خواهد بود.

وی از عموم شهروندان و علاقمندان فرهنگ دعوت کرد تا در برنامه‌های تدارک دیده شده عصار خانه شاهی شرکت و از نمایشگاه آثار مطبوعاتی استاد جعفری دیدن کنند.

ویژه برنامه «روایتی مکتب آوازی اصفهان» در توحید خانه

سرپرست مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت روز نکوداشت اصفهان دو ویژه برنامه در مرکز اصفهان شناسی تدارک دیده شده است.

رضوان پورعصار اظهار کرد: ویژه برنامه نخست روز دوم آذرماه با عنوان «شب‌های اصفهان» در دو بخش اجرا می شود که یکی روز دوم آذرماه درقالب نقالی خوانی در توحید خانه دانشگاه هنر واقع در خیابان استانداری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه «روایتی مکتب آوازی اصفهان» با هدف معرفی هرچه بهتر مسیر راه شاهی روز سوم آذرماه از دیگر برنامه های این حوزه است.

سرپرست مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل شهرداری اصفهان از برگزاری همایش «جایگاه فرهنگ عامه در بازنگری هویت فرهنگی و توسعه گردشگری» خبر داد و گفت: در این همایش که هفتم آذرماه در محل اتاق بازرگانی برگزار می‌شود، ثبت و ضبط فرهنگ عامه اعلام رسمی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های بزرگداشت اصفهان باعث ترویج فرهنگ اصفهان می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها ارتباط مستقیمی با روشنگری باورها و عادات مردم اصفهان و فرهنگ آنها دارد.

کد خبر 358883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.