کوروش محمدی: تئاتر می‌تواند ارتباط عمیقی با مخاطب برقرار کند

عضو شورای شهر اصفهان گفت: تئاتر یک فضایی است که می‌تواند حوزه‌های اجتماعی را کاملا تحت الشعاع قرار دهد؛ چرا که تئاتر به مثابه یک بیانیه است و می‌تواند ارتباط عمیقی با مخاطب برقرار کند و تفکر را در او برانگیزد.

کوروش محمدی، عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، درباره سیاست‌گذاری‌های فرهنگی هنری شهرداری و شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: به طور کلی از آغاز دوره پنجم شورای شهر اصفهان، توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ در مدیریت شهری شده است.

وی افزود: به طور خاص باید گفت که در مباحث فرهنگ عمومی شهر، ورود جدی شده و شاهد یک تغییر اساسی در مباحث فرهنگی، بازگشت اصفهان به دوران فرهنگی خود و توجه به المان‌های فرهنگی-تاریخی ویژه اصفهان بوده‌ایم.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: برای نمونه می‌توان به برنامه‌هایی که ابتدای سال در نوروز، برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان و ویژه برنامه‌های همزمان با جشنواره فیلم کودک نوجوان و همچنین رویدادهای دیگری که در این مدت در چهار گوشه شهر برگزار شده، اشاره کرد.

محمدی درباره عدم گرایش قابل توجه دانشجویان اصفهانی به رشته‌های هنری، گفت: عرصه هنر یک مشکل اساسی که دارد، نداشتن بازار کار است. امروزه در شورای شهر، به دنبال تقویت اقتصاد هنر هستیم و توجه ویژه‌ای به سینما، تئاتر و موسیقی داریم؛ چرا که اگر اقتصاد فرهنگ و هنر تقویت شود، از این طریق می‌توان گام‌های اساسی در تقویت حوزه‌های آکادمیک هنر نیز برداشت.

 وی با اشاره به امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی در پیاده‌راه چهارباغ عباسی، اضافه کرد: به عنوان عضوی از کمیسیون فرهنگی و به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی، از این اتفاق، یعنی برگزاری گالری‌های هنری در پیاده‌راه چهارباغ، هم برای ایجاد نشاط اجتماعی و هم برای معرفی فرهنگ اصفهان استقبال می‌کنم و به نظرم، کار بسیار ارزنده‌ای خواهد بود که باید شرایط آن را بررسی کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر، درباره کمبود اجراهای خیابانی در شهر اصفهان، افزود: طبیعتاً مقاومت‌هایی در برابر موسیقی خیابانی در شهر اصفهان هست، چرا که موسیقی، حوزه حساسی است؛ اما اجرای موسیقی سنتی و اصیل، چیزی که با داشته‌ها و آرمان‌های فرهنگی شهر اصفهان همخوانی داشته باشد، می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

محمدی تصریح کرد: صرف اجرای موسیقی خیابانی، نه هدف و نه ارزش است، مگر اینکه در چهارچوب یک برنامه بتواند فضای ارزشی ایجاد کند. آن گاه اگر بنابر ایجاد فضاهای مناسب برای موسیقی خیابانی باشد، این موسیقی حتما باید موسیقی فاخر و ارزشمند باشد و البته منظور از موسیقی فاخر، تنها موسیقی سنتی نیست.

وی درباره اجرای تئاترهای خیابانی اذعان داشت: حوزه تئاتر با موسیقی کاملا متفاوت است. تئاتر یک فضایی است که می‌تواند حوزه‌های اجتماعی را کاملا تحت الشعاع قرار دهد؛ چرا که تئاتر به مثابه یک بیانیه است و می‌تواند ارتباط عمیقی با مخاطب برقرار کند و تفکر را در او برانگیزد. به طور کلی، باید برای ایجاد چنین فضاهایی، با برنامه ریزی و منطبق سازی، که در حوزه‌ی فرهنگ و هنر کمتر دیده می‌شود، به پیش رفت تا در زمینه‌های فرهنگی به توفیق برسیم.

کد خبر 358818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.