وقف در اختیار علم قرار گیرد/ لزوم تخصیص بودجه برای قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف باید در اختیار علم و به ویژه پزشکان قرار گیرد تا بتواند گره ای از مشکلات باز کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز  (شنبه) در هفتمین همایش تجلیل از یاوران وقف، رسانه و نماز با بیان اینکه هر کس به یاوران وقف خدمت کند خودش از واقفان است، اظهار کرد: همه مسلمانان از برکات وقف بهره برده اند و اصفهانی ها در این زمینه پیشتاز بوده اند.

وی به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و افزود:  رسانه ملی می‌تواند با مستندسازی داستان‌های قرآنی که درباره وقف است نقش پررنگ وقف را به مردم نشان دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه هیئت امنا و اصحاب رسانه از واقفان برجسته در همه زمینه ها هستند، تصریح کرد: آنها می‌توانند با نشان دادن موضوعات وقف جهت رفع نیازهای جامعه تلاش کنند؛ امسال  ۱۶۰ وقف جدید شناسایی شده است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به محجوریت قرآن در جامعه گفت: متاسفانه برای اجرای برنامه های ورزشی هزینه می‌شود اما برای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هزینه نمی‌شود.

وی خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا در مجلس شورای اسلامی برای قرآن اعتبار تخصیص نمی‌دهند و چرا نهج‌البلاغه را فراموش کرده اند.

وی افزود: باید در کمیسیون فرهنگی مجلس ردیف بودجه برای قرآن و نهج‌البلاغه اختصاص یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: چرا وقف در اختیار دانشجویان و پزشکان نباشد تا بتوانند با اجرای پروژه‌های علمی گرهی از مشکلات بگشایند.

اوقاف به عنوان بنیاد اقتصادی سهم عظیمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد

همچنین حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه در پاسخ به اظهارات مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: بودجه قرآنی امسال هشت برابر شده است و اوقاف به عنوان یک بنیاد اقتصادی باید سهم عظیمی برای قرآن اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی برای برنامه های قرآنی ردیف اختصاصی داریم و موسسات قرآنی در فراکسیون مجلس گزارش عملکرد خود را ارایه دادند.

حجت‌الاسلام سالک تصریح کرد: اوقاف بانی ترویج قرآن است و باید به عنوان متولی برنامه های قرآنی پیشقدم باشد.

وی افزود:بودجه فرهنگی کشور نسبت به بودجه کشور ۱.۲ است یعنی معادل صفر اما ۲۶۰ جریان جوان مومن انقلابی خودجوش فرهنگی بدون بودجه فعالیت های اساسی بسیاری انجام داده اند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از جمعی از فعالان حوزه وقف و اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 358802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.