در کجای دنیا میتوانید  جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟

«امروز مردم ما فهمیده‌اند که تا فداکاری نباشند، اسلام را نمی‌شود پیش برد و می‌دانند که همه ما باید برای اسلام فدا شویم».

به گزارش ایمنا، دویرج باعملیات محرم شناخته می‌شود و اصفهان با ۲۵ آبان‌ماهش؛ عملیاتی که اصفهانی‌ها بیشترین نقش را در آن ایفا کردند و روزی که در آن حماسه آفریدند؛ حماسه‌ای که از قبل‌ها آفریده شده بود و در این روز تقویت شد؛ عملیاتی که ۵۲۰ شهید از اصفهان گرفت و روزی که ۳۷۰ شهید دویرج را تحویل گرفت و تشییع کرد و به خاک سپرد و از اعزام رزمنده به جبهه کم نگذاشت.

برای نشان دادن اهمیت موضوع بهتر است سخنانی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را در این باره بخوانیم:

امام خمینی (ره) درباره حماسه مردم اصفهان در عملیات محرم در جمع مردم خراسان بیان کرده‌اند: «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. همین شهید داده‌ها و داغدیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند، امروز مردم ما فهمیده‌اند که تا فداکاری نباشند، اسلام را نمی‌شود پیش برد و می‌دانند که همه ما باید برای اسلام فدا شویم.»

همچنین رهبر معظم انقلاب در مورد نقش مردم اصفهان در دفاع مقدس و انقلاب و حماسه مردم اصفهان در ۲۵ آن‌ماه ۱۳۸۹ در دیدار با خانواده شهدای عملیات محرم بیان کرده‌اند: «...(۲۵ آبان) شناسنامه این مردم مومن و غیرتمند و ایستاده پای کار به حساب می‌آید؛ مردم اصفهان در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و خم به ابرو نیاوردند، بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند، پشتیبانی کردند و حرکت کردند، تعداد شهدای اصفهان در همان ماه بیش از هزار نفر است...هزار و اندی در یک ماه! خب چه کسی شهید می‌شود؟آن کسی که در میدان است، در میدان خطر است، پیشرو است.

... بعد از انقلاب در عرض جنگ تحمیلی هشت ساله و بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله در میدان‌هایی که برای کشور میدان‌های حساسی بوده است، اصفهانی‌ها جزو پیشروان محسوب می‌شده‌اند...برخی از گره‌های کور ما در نیروهای مسلح در مراکز علمی و تقیقاتی اصفهان باز شد، اینها افتخار است، نه برای به خود بالیدن بلکه به معنای پی بردن به هویت خود، به استعداد درونی خود و بر اساس این زمینه حرکت کردن و به پیش رفتن.

آنچه برای خیلی‌ها معلوم نیست نقش انساهای گمنام و بی ادعایی است که در طول این سال‌ها در زمینه پشتیبان‌ها فعالیت کردند، زنانی که در خانه بودند، بازاریانی که در کسب و پیشه بازار بودند، افرادی که در دستگاه‌های اداری مشغول فعالیت بودند، جهادگرانی که انواع و اقسام خدمات را به بهه می‌رساندند. از اینها شهید داده هم داریم، کسانی که شهید شدند یا شهید دادند، ادعایی هم نداشتند و ندارند، اسمشان هم جایی نیست، اما در آسمان‌ها مشهورند، در ملأ اعلی شناخته شده‌اند...»

کد خبر 358737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.