من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود

اصفهان در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ میزبان پیکر پاک ۳۷۰ شهید گلگون کفن عملیات محرم بود. همه آمده بودند به بدرقه عزیزانشان و " من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود".

به گزارش ایمنا،  یکی از فعالان عرصه دفاع مقدس یادداشتی درباره یکی از عکس‌های دفاع مقدس که به مراسم تشییع پیکر مطهر ۳۷۰ شهید عملیات محرم مربوط است، نوشته است که در ادامه آن را می‌خوانید.

قافله‌ای که تمامی نداشت و چشمانی اشک آلود که بغضهای‌شان را نیز پنهان کردند تا حماسه ۲۵ آبان ماه شهرشان را در سال ۱۳۶۱ برای ابد در تاریخ ماندگار کنند؛ حماسه‌ای که سال‌های سال حکایت دلدادگی و عاشقی مردان و زنان مومن، پرافتخارترین تابلوی عشق، ایثار، شهادت و شهامت را خلق کرد و تاریخ معترف به اینکه آن روز، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامگذاری شود. مگر غیر از این نیز می تواند باشد وقتی که پیر جماران حضرت امام خمینی (ره) در رثای آن فرمودند: «شما در کجای دنیا می‌ توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود ۳۷۰ شهید را تشییع کردند. مع ذالک همین شهید داده ها و داغدیده ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می دهند...».

انگار قبیله هابیل بودن، انگار خون خدا بودن، انگار دردانه شدن و انگار شهید گشتن از الست، عهدی بود که دردی کشان معرفت الهی از ساقی حق جان نوش شدند و ردپای آن از هابیل تا کربلا، از کربلا تا دفاع مقدس تکرار شد و تکرار شد.

عملیات محرم و رودخانه «دویرج» بهانه‌ای دیگر بود تا حدود ۱۲۰۰ پاک سرشت، عاشورایی شوند و اگر مجالش بود در روز ۲۵ آبان، نه تنها پیکر مطهر ۳۷۰ شهید بلکه بیش از اینها در اصفهان سرافراز، از میدان امام به سمت گلستان شهدا تشییع می‌شد و رهبر انقلاب اسلامی چه زیبا فرمودند: «۲۵ آبان ماه یکی از نمادهای قربانی دادن و ایثار مردم اصفهان است».

من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود..

کد خبر 358723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.