علیرضا منصوریان از ذوب‌آهن تا ذوب‌آهن

نیمکت تیم فوتبال ذوب‌آهن در حالی امروز به علیرضا منصوریان سپرده شد که او قبل از این با تیم‌های پاس همدان، نفت تهران و استقلال تهران در لیگ برتر حضور داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همانطور که از قبل هم پیشبینی کرده بودیم با جدایی امید نمازی از تیم ذوب‌آهن سرانجام علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید نماینده فوتبال اصفهان معرفی شد تا شاید او بتواند ذوب‌آهن را از این وضعیت خارج کند.

آخرین تصویری که از حضور منصوریان در رقابت‌های لیگ برتر به یادمان مانده مربوط به شهریورماه سال ۹۶ و روزی است که او و تیمش در استادیوم آزادی و در مقابل چشم هواداران آبی‌پوش نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک در مقابل ذوب‌آهن کسب نکردند و فشار هواداران که با شعار حیا کن، رها کن به استقبال سرمربی تیمشان رفتند در نهایت راه منصوریان را از استقلال جدا کرد تا پای وینفرد شفر به ایران باز شود و آبی‌ها با این سرمربی کی فصل رویایی را پشت سر بگذارند و در نهایت هم به عنوان قهرمانی جام حذفی برسند.

در آن روزها شاید هیچکدام از هواداران استقلال به یاد منصوریان نبودند ولی می‌شد این نکته مثبت را از ترکیب جوان شده استقلال بیرون کشید که مهره‌هایی مثل میلاد زکی‌زاده، فرشید اسماعیلی ،حسینی حسینی، مجید حسینی، محسن کریمی، بهنام برزای کشف‌های علیرضا منصوریان بودند که مدتی بعد به عصای دست شفر تبدیل شدند ولی سرمربی آلمانی آبی‌ها هیچگاه نسبت به این موضوع اشاره‌ای نکرد و همه موقیت‌های استقلا را به نام خودش نوشت.

با این حال منصوریان بعد از دوری ۱۴ ماهه از رقابت‌های لیگ و البته وقتی که بیشتر به مدیریت رستورانهایش گذشته بود دوباره به چرخه لیگ بازگشته تا خودش را به فوتبال ایران اثبات کند.

شروع به کار منصوریان به عنوان سرمربی در همدان و در لیگ نهم با تیم پاس بود، این تیم طی ۱۰ هفته شکست برابر استیل‌آذین، پرسپولیس، مس، سپاهان، صبا و راه‌آهن را تجربه کرد تا با نزول پاس به رتبه آخر جدول ۱۸ تیمی مسابقات جای خود را به اصغر مدیرروستا دهد. معرفی منصوریان به فوتبال ایران باعث شد تا در دومین تجربه لیگ‌برتری‌اش از ابتدای لیگ‌ چهاردهم روی نیمکت نفت تهران بنشیند، علی‌منصور با نفتی‌ها یک فصل رویایی را پشت‌سر گذاشت و در دو بازی رفت و برگشت ۶ امتیاز از استقلال و چهار امتیاز از پرسپولیس گرفت و در گام آخر لیگ تراکتورسازی را سه بر سه متوقف کرد تا روی پله سوم رقابت‌ها قرار بگیرد و آسیایی شود.

نفت اگر آن بازی را می‌برد قهرمان لیگ می‌شد اما در یکی از جنجالی‌ترین بازی های لیگ، شاگردان منصوریان و تونی اولیویرا در تبریز با یکدیگر مساوی کردند تا سپاهان قهرمان شود. منصوریان در دومین فصل حضورش در نفت اگر چه نتوانست موفقیت های گذشته‌اش را تکرار کند اما او با پیروزی در هفته‌های پایانی لیگ مقابل پرسپولیس جلوی قهرمانی این تیم را گرفت تا محبوبیتش در بین استقلالی ها بسیار بیشتر از قبل شود.

سال بعد منصوریان در استقلال عملکرد خوبی داشت و با برتری در شهرآورد فوتبال تهران در آن بازی بیادماندنی سه بر دو در نهایت به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد ولی در لیگ هفدهم راهش از استقلال جدا شد و باید دید که در چهارمین تجربه لیگ برتری‌اش چه نتیجه‌ای را با ذوب آهن کسب می کند.

کد خبر 358682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.