اشتغال ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در حاشیه اصفهان

شهرضا - مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) گفت: این خیریه تاکنون ۵۰۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار ساکن در حاشیه شهر اصفهان، ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اکبر اخوان مقدم امروز (پنجشنبه) در جشن شکرگزاری انار که در روستای امامزاده شاه سیدعلی‌اکبر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این خیریه تاکنون هزار فرصت شغلی در استان اصفهان ایجاد کرده است که ۵۰۰ نفر از این افراد، زنان سرپرست خانوار حاشیه شهر اصفهان بوده‌اند.

وی ادامه داد: این خیریه ۲۰۰ فرصت شغلی برای زندانیان و ۳۰۰ شغل در مناطق روستایی ایجاد کرده است.

مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) با بیان اینکه مواد قانون کار کشور با موازین شرعی و اصول پذیرفته شده بین المللی همخوانی ندارد، تصریح کرد: طبق آخرین ماده این قانون، ۷۶ مورد خلاف موازین شرعی در این قانون وجود دارد.

اخوان مقدم با تأکید بر ضرورت اصلاح قانون کار، خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان وزارت تعاون اعلام کرده‌اند که با اصلاح این قانون موافق هستند، اما این اقدام از پشتوانه حمایت مردمی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه مردم باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون کار حمایت کنند، اظهار کرد: در حال حاضر بین کارگران شهری و روستایی و کارگران شاغل در پایتخت با سایر کارگران تفاوتی وجود ندارد، بنابراین باید این رویه منطبق با واقعیات موجود تغییر کند.

مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) اضافه کرد: از حدود ۳۰ سال قبل تاکنون، جمعیت روستاییان کشور به نصف کاهش یافته است، این در حالی است که خالی شدن روستاها از سکنه اقتصاد ملی را با چالش جدی مواجه کرده است.

اخوان مقدم با تأکید بر ضرورت ایجاد اشتغال برای روستاییان، اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد از زنان زندانی در استان اصفهان، روستایی هستند، بنابراین لازم است از طرح‌هایی که زمینه‌های اشتغال در این مناطق را فراهم می‌کند، حمایت شود.

کد خبر 358681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.