افزایش ۳۰ درصدی تولید انار در شهرضا

شهرضا – فرماندر شهرضا گفت: باوجود ادامه خشکسالی و کمبود منابع آبی، میزان تولید انار در این شهرستان در مقایسه با مت مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد امروز (پنجشنبه) در مراسم جشن شکرگزاری انار که در روستای امامزاده شاه سیدعلی‌اکبر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرضا زمینه‌های مختلفی برای اشتغالزایی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری وجود دارد که از مهمترین آن‌ها باغداری و تولید محصول انار است.

وی ادامه داد: باوجود ادامه خشکسالی و کمبود منابع آبی، میزان تولید انار در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت شناسایی سایر ظرفیت‌های مناطق روستایی این شهرستان، خاطرنشان کرد: سالانه شش میلیون گردشگر از مناطق مذهبی و زیارتی این شهرستان بازدید می‌کنند که زیرساخت مناسبی برای جذب سرمایه و رونق گردشگری محسوب می‌شود.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر ضرورت احیای مشاغل بومی در مناطق روستایی، اظهار کرد: ایجاد زمینه‌های جدید اشتغال در روستاها، با کاستن از میزان مهاجرت از این مناطق، باعث رونق تجاری آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از باغات شهرضا به کشت انار اختصاص دارد، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید این محصول در این شهرستان به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تولید انار سالانه ۵۰۰ میلیون تومان برای کشاورزان این شهرستان درآمد دارد، تصریح کرد: زمینه مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان وجود داد.

رفیعی‌نژاد تأکید کرد: مهمترین مشکل باغداران شهرضایی، خشکسالی، سرمازدگی و خسارات ناشی از آفت کرم گلوگاه است، در زمان فروش هم وجود دلالان و واسطه‌ها سود کشاورزان را کم و بهای محصول را افزایش می‌دهند.

کد خبر 358678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.