به سامانه های برنامه ریزی مثل هوا برای تنفس نیاز داریم

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهرها پا به پای رشد و تعالی و نیازهای جامعه رشد نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (پنجشنبه) در آیین رونمایی از دستاوردهای معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از زمانی که تدوین مجموع قوانین کشور در دستور کار قرار گرفت و قانون شهرداری‌ها نیز تدوین شد، سازمان شهرداری‌ها نیز تعریف شد اما متأسفانه در طول دوره یک قرن از تاریخ شهرداری‌ها آنچنان که نیاز سازمان شهرداری‌ها بوده، سازمان و تشکیلات ارتقاء پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در خصوص مباحث بودجه‌نویسی و تفریغ بودجه که جزء نیازهای نخست هر سازمان است در شهرداری‌های کلان شهرهای ایران آمار جامعی از رقبات ملکی شهرداری‌ها با صحت صدرصدی ارائه نمی‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تشکیلات و سازمانی که برای شهرداری تعریف شده، فاقد اصول اولیه‌ای است که هر تشکیلات به این وسعت نیازمند آن است.

معین با بیان اینکه مدیریت شهر پا به پای نیازهای جامعه رشد نکرده است، افزود: البته در این راستا زحمات زیادی کشیده شده اما کافی نبوده است.

وی تأکید کرد: اولین گامی که در خصوص ایجاد ساز و کار مناسب برای مدیریت برداشته شده، در شهرداری اصفهان رقم خورده است و می‌توان گفت شهرداری اصفهان با سابقه‌ترین و دارای بیشترین تخصص در زمینه ایجاد ساز و کار مناسب برای مدیریت است.

معین افزود: مدت دو سال است که وزارت کشور می‌خواهد تصمیمی راجع به سازمان‌های وابسته به شهرداری بگیرد و برخی بخش‌نامه‌ها تدوین شده اما این موضوع همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از جمعیت استان اصفهان شهر نشین هستند، اظهار کرد: این جمعیت نیازهای متعدد و پیچیده‌ای دارد، البته بودجه استان اصفهان از بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان کمتر است و ده‌ها تشکیلات استانی منتظر بودجه هستند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برای درآمد و هزینه بودجه به منظور فاصله گرفتن از مشکلات، برنامه ریزی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان از نظر شورای مشورتی و برنامه ریزی پیشتاز است، اظهار کرد: آنچه امروز با این رونمایی‌ها اتفاق افتاد مثل هوایی است که برای تنفس نیاز داریم.

معین تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد سامانه‌ها و اصلاح روش‌ها بسیار مهم است اما آنچه بیش از این نیاز است کاهش فاصله بین مطالعات، تحقیقات، اجرا و تصمیمات اجرایی است.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های ارائه شده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه شهرداری اصفهان این فاصله و شکاف برداشته شود و آثار آن را در زندگی تک تک شهروندان شاهد باشیم.

کد خبر 358668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.