هفدهمین کنگره سالانه مدیکال آنکولوژی و همولوژی ایران آغاز به کار کرد

هفدهمین کنگره سالانه مدیکال آنکولوژی و همولوژی و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان ایران با حضور نخبگان و فعالان این حوزه صبح امروز در هتل عباسی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرفسور اردشیر قوام زاده، رییس انجمن مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در هفدهمین کنگره سالانه انجمن مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی ایران اظهار کرد: طی ۳۵ سال گذشته تکامل خوبی را در این رشته شاهد بودیم و جای خرسندی دارد که بیش از ۳۰۰ نفر در این رشته در سطح کشور در حال سرویس‌دهی به بیماران هستند.

وی خاطر نشان کرد: کنگره سراسری سالیانه مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی ایران به منظور تبادل اطلاعات جدید در حیطه سرطان‌های توپر و بیماری‌های خونی و درمان با سلول‌های بنیادی و آموزش مداوم گروه‌های هدف برگزار می‌شود.

رییس انجمن مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی ایران با تأکید بر اینکه انجمن مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی ایران در هفدهمین کنگره سعی دارد به تمام جنبه‌های سرطان‌های شایع بپردازد، گفت: تبادل اطلاعات صاحب نظران به بهبود درمان بیماران آموزش گروه‌های هدف و تقویت پژوهش کمک می‌کند.

ادغام دو رشته مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی در سال ۶۱

همچنین پرفسور طالب آذرم با اشاره به رزومه فعالیت خود در رشته مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی ایران اظهار کرد: در سال ۱۳۵۹ بعد از اتمام رشته داخلی با توجه به علاقه رشته مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی به بیمارستان امام خمینی‌(ره) ملحق شدم و در محضر استادان این رشته مدتی را مشغول به کار بودم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد و تصویب رشته مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی را به وزارتخانه دادم و بعد از مدتی یک استاد از خارج به دانشگاه علوم پزشکی تهران ملحق شد و مسئولیت مدیریت داخلی این دانشگاه را برعهده گرفت.

این هماتولوژی و آنکلوژی بزرگسالان با تأکید بر اینکه بعد از آن پیشنهاد تصویب این رشته را به وی دادم و با توجه به وسیع بودن این دو رشته و با تلاش‌های وی بالاخره در سال ۶۱ این دو رشته باهم ادغام و در وزارت خانه تصویب شد، افزود: در آن زمان امکانات کمی در این رشته وجود داشت و با تلاش‌های دیگر استادان این حوزه و ارائه مقالات و خرید کتاب‌ها ونسخه‌های کتاب‌ها و در اختیار گذاشتن آن‌ها در کتاب خانه بیمارستان این کتاب‌ها مورد استفاده علاقمندان این رشته قرار گرفت.

پرفسور آذرم خاطرنشان کرد: آن زمان برای رشته گوارش ۱۶۰ نفر داوطلب بودند در حالیکه برای رشته هماتولوژی ۹نفر داوطلب شدند و با گرفتن آزمون از این تعداد نیز سه نفر گزینش نهایی برای فعالیت در این رشته شدند.

وی یادآور شد در سال ۱۳۶۲ فارغ التحصیل این رشته شدم و به اصفهان آمدم و طی سه ماه فعالیت در بیمارستان های اصفهان از نزدیک شاهد بودیم که از این رشته آگاهی چندانی وجود ندارد.

این هماتولوژی و آنکلوژی بزرگسالان با بیان اینکه آسایشگاه امید اصفهان را بهترین مکان برای تأسیس مرکز هماتولوژی تشخیص دادم، افزود: در سال ۶۲ در آسایشگاه امید اصفهان یک مکانی با هشت تخت برای بیماران در حال اهتزاز تهیه شده بود که پزشک عمومی در حال بازدید از آن‌ها بود و بهترین مکان برای تأسیس مرکز هماتولوژی این مکان را دانستم و طی صحبت با هیئت خیریه آسایشگاه امید و دانشگاه و معاون آموزشی اجازه همکاری سه ماهه در این مکان به متخصصان این حوزه داده شد.

وی خاطر نشان کرد: با فعالیت در این آسایشگاه و گذشتن مدت زمانی و آمدن پزشکان پرستاران و تشکیل شورایی این بیمارستان به نام سیدالشهدا (ع) تأسیس و با بخش‌های مختلف تغییر نام پیدا کرد و امروز مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی سیدالشهدا (ع) با حضور متخصصان مدیکال آنکلوژی و هماتولوژی در جهت سلامت بیماران تلاش و ارائه خدمات می کند.

گفتنی است هفدهمین کنگره سالانه مدیکال آنکولوژی و همولوژی و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان ایران از ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه در اتاق بازرگانی اصفهان در حال برگزاری است.

کد خبر 358662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.