اجرای ۲۱ برنامه شهری و ۳۴ برنامه محلی به مناسبت روز نکوداشت اصفهان

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان با بیان اینکه مراسم "روز نکوداشت اصفهان" زمینه‌ای برای تعامل نهادهای شهری است، گفت: ۲۱ برنامه شهری بزرگ و ۳۴ برنامه محلی به مناسبت روز نکوداشت اصفهان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدی عیدی در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی برای برگزاری روز نکوداشت اصفهان» اظهار کرد: همواره در نظر گرفتن روز مناسبی برای کلان شهر اصفهان با توجه به شهرت و ابعاد گسترده فرهنگی و معنوی آن جای بحث بوده است؛ از ابتدای سال ۸۳ روز سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز نکوداشت اصفهان در نظر گرفته شد، اما بین اندیشمندان و اصفهان شناسان همواره برای در نظر گرفتن این روز اختلاف نظر وجود دارد.

وی با اشاره به جلسه اصفهان شناسان در آن زمان با شهردار وقت گفت: در آن زمان مقرر شد تا هفته در نظر گرفته شده در اردیبهشت به عنوان هفته فرهنگی اصفهان و سه روز آذرماه به عنوان روزهای نکوداشت اصفهان در نظر گرفته شود، البته دلایل مطرح شده نیز در آن زمان درست بوده است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان اظهار کرد: انتخاب اردیبهشت ماه به عنوان هفته بزرگداشت اصفهان پیشینه تاریخی ندارد این درحالی است که در سر در قیصریه، نماد قوس وجود دارد که بر اول آذر ماه دلالت دارد، بنابراین پیشینیان طبق مستندات تاریخی، تولد اصفهان را در اول آذر ماه می‌دانستند.

عیدی افزود: این نوع نگاه در بین شهرهای تاریخی وجود دارد و همه این شهرها روزی را به عنوان روز میلاد و یا تولد شهر تاریخی در نظر می‌گیرند و امسال با توجه به جلساتی که شهردار اصفهان با اصفهان‌شناسان و مفاخر شهر اصفهان داشتند، تصمیمات جدیدی برای روز نکوداشت اصفهان گرفته شد؛ با توجه به هوای مطبوع و دلپذیر اردیبهشت در شهر اصفهان تصمیم بر آن گرفته شد که از اول تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شود.

رویدادها می تواند بستری برای گفتگو باشد

وی گفت: فضاهای تعاملی برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم می‌تواند اقتصاد و فرهنگ شهر را تقویت کند، جلساتی از سه ماه گذشته برای برنامه ریزی جهت حضور میهمانان از کلان شهرها در اصفهان گرفته شد که در این زمینه با سرپرست حوزه هنری و رییس سازمان میراث فرهنگی صحبت هایی در این زمینه انجام گرفت؛ برنامه‌ریزی نکوداشت روز اصفهان تنها منحصر به شهرداری نیست و همه دستگاه‌های فرهنگی با کمک یکدیگر باید این روز را باشکوه تمام‌برگزار و ظرفیت‌های شهر اصفهان را بازنمایی کنند.

۲۱ برنامه شهری بزرگ به مناسبت روز نکوداشت اصفهان

 رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان درباره برنامه های مرتبط با شهرداری گفت: ۲۱ برنامه شهری بزرگ به مناسبت روز نکوداشت اصفهان اجرا می شود که ۳۴ برنامه در مناطق مختلف شهر اصفهان در حال اجرا است، این برنامه‌ها در راستای احقاق حقوق شهروندی انجام گرفت و همه شهروندان می‌توانند از برنامه‌های در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

عیدی با اشاره به تاکیدات شهردار اصفهان مبنی بر همکاری دستگاه‌ها در برگزاری این برنامه‌ها گفت: برنامه‌ای نیز تدوین شده است که این انسجام فرهنگی نمود داشته باشد، بنابراین مقرر شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیمای مرکز اصفهان، اداره کل میراث فرهنگی و معاونت اجتماعی فرهنگی به تفاهم نامه‌ای برای همکاری مشترک برسند.

وی تاکید کرد: همه برنامه‌های نکوداشت با رویکرد هویتی شهر اصفهان در نظر گرفته شده است و بزرگترین رویداد یک تا سوم آذر ماه رقم می‌خورد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان گفت: برنامه "میدان تا میدان" از میدان امام علی(ع) تا میدان نقش جهان به عنوان یک خاطره تاریخی در نظر گرفته شده است؛ این خاطره تاریخی متعلق به دوره سلجوقیان و صفویان است و ضمن بازنمایی فضای کالبدی، رفتارهای آیینی نیز در نظر گرفته شده و پیاده‌سازی می‌شود.

عیدی ابراز امیدواری کرد: کنش متقابل دستگاه‌ها اتفاقات خوبی برای شهروندان اصفهانی و گردشگران داخلی و خارجی رقم بزند و از سوی دیگر آغار فرآیندی باشد که محصول میمون و مبارک آن را در برگزاری هفته فرهنگی از سوم تا نهم اردیبهشت و روز نکوداشت اصفهان شاهد باشیم.

کد خبر 358660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.