تورم ۴۵.۹ درصدی تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی

شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۵۵.۲ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۵.۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از درگاه ملی آمار، بر اساس گزارش شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (تعدیل یافته) فصل تابستان امسال، شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۵۵.۲ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۵.۹ درصد افزایش یافته است. شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۲۵.۶ درصد افزایش یافته است.

شاخص زراعت و باغداری

شاخص "زراعت و باغداری" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۶۵.۱ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۱.۴ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز معادل ۲۸.۹ درصد افزایش می‌باشد.

شاخص گروه "غلات" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۲۷۸.۳ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸.۸ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ۴.۱ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "میوه ها و میوه های آجیلی" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٨٧,٢ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۶.۶ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۴۵.۹ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "سبزیجات" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٥١٨,٧ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷۳.۵ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲۴.۹ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "موادخام طبقه بندی نشده" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۲۷۰.۹ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۷.۷ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۱۶.۱ درصد افزایش می باشد.

شاخص دامداری سنتی

شاخص "دامداری سنتی" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۳۳.۸ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۴.۵ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ۱۸.۳ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "پرورش بز و بزغاله " در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۲۶.۲ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۱.۷ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲۵.۴ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "پرورش گاو و گوساله سنتی" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۵۳.۵ است که نسبت به فصل مشابه سال ۴۰.۱ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۱۹.۲ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "گوسفند و بره" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۴۷.۳ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۲.۳ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲۷.۴ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "سایر محصولات حیوانی" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ۲۹۹.۷ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۸.۱ درصد افزایش می باشد.

کد خبر 358613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.