ویژه برنامه «من بهشتی هستم» ناتمام ماند/تدوام  مظلومیت شهید بهشتی

جمعی از دانشجویان بسیج دانشجویی،‌ انجمن اسلامی دانشجویان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان روز گذشته با تجمع بیرون سالن شریعتی این دانشگاه و سر دادن شعار مانع برگزاری آخرین جلسه از ویژه برنامه «من بهشتی هستم»شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ همزمان با سومین و آخرین جلسه از ویژه برنامه «من بهشتی هستم» که ظهر روز چهارشنبه _۲۳ آبان_ در سالن شریعتی دانشگاه اصفهان در حال برگزاری بود، جمعی از دانشجویان بسیج دانشجویی،‌ انجمن اسلامی دانشجویان و جامعه اسلامی دانشجویان بیرون سالن شریعتی تجمع کرده و شعارهایی همچون «مرگ بر فتنه گر»، «دانشجو بیدار است از فتنه بیزار است» و «مرگ بر منافق» سردادند.

اگرچه در ابتدا حراست دانشگاه مانع از ورود این افراد به داخل نشست شد، اما در نهایت این افراد وارد سالن شده و مانع از سخنرانی حجت الاسلام جواد راثی ورعی و علیرضا بهشتی (فرزند آیت الله بهشتی) شدند. دانشجویان معترض پس از به هم ریختن نظم سالن شعار «علیرضا بهشتی بیرون باید گردد» و «رییس دانشگاه احضار باید گردد» سردادند و با دانشجویان «تشکل راه امید» که برگزار کننده این برنامه بودند به صورت لفظی درگیر شدند تا اینکه در نهایت برنامه کنسل شد.

هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت سخنرانی فرزند شهید بهشتی وجود ندارد

حجت‌الاسلام جعفر شانظری، معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بنده و معاون شهردار اصفهان چند ماه پیش درخواستی را مبنی بر برگزاری برنامه‌ای با عنوان «احیای اندیشه‌های شهید بهشتی» با همکاری دانشگاه اصفهان برای خانه شهید بهشتی ارسال کردیم، اظهار کرد: این پیشنهاد با استقبال خوبی رو به رو شد و به مناسبت نودمین سالگرد تولد این شهید بزرگوار، برنامه «من بهشتی هستم» با موضوع «گفت‌وگو کلید رشد فرزندان» و محوریت فعالیت تشکل‌های دانشجویی از روز دوشنبه ۲۱ آبان در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نخستین برنامه «من بهشتی هستم» با عنوان بازخوانی دیدگاه‌های شهید بهشتی در حوزه توسعه‌ اقتصادی با حضور دکتر فرشاد مومنی برگزار شد، افزود: دومین روز این برنامه نیز با موضوع دین و حاکمیت دینی با حضور سید محمدرضا بهشتی، فرزند ارشد شهید بهشتی برگزار شد.

 معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان با بیان  اینکه سومین برنامه «من بهشتی هستم» با موضوع حقوق و قانون اساسی به دلیل نقش کلیدی شهید بهشتی در این زمینه در دستور کار قرار داشت، ادامه داد: مهمان این برنامه پسر شهید دکتر بهشتی، سید علیرضا بهشتی بود که دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس است و بر اساس استعلام‌های صورت گرفته مشکلی برای حضور و سخنرانی وی در برنامه وجود نداشت.

وی با بیان اینکه برخی از جریان‌های مخالف به این بهانه که سیدعلیرضا بهشتی اجازه حضور و سخنرانی در برنامه را ندارد مراسم را به هم زدند، افزود: باید توجه داشت که هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت سخنرانی وی وجود ندارد و دستگاه‌های امنیتی نیز در این زمینه مشکلی را اعلام نکردند.

حجت‌الاسلام شانظری ادامه داد: شرایطی به وجود آمد که امکان ادامه یافتن جلسه وجود نداشت.

شهید بهشتی طلایه‌دار فرهنگ گفت‌وگو در کشور بود

سید محمد حسن امامی، خواهرزاده شهید بهشتی نیز در این خصوص با بیان اینکه احیای فرهنگ گفت‌وگو محور و هدف اصلی برگزاری برنامه بزرگداشت شهید بهشتی بوده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای این برنامه به مناسبت نودمین سالگرد تولد شهید بهشتی از سه ماه گذشته آغاز و برای اجرای آن مجوزهای لازم از سوی شورای نظارت دانشگاه دریافت شده است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی طلایه‌دار فرهنگ گفت‌وگو در کشور بوده و برای این امر حزب جمهوری اسلامی را راه‌اندازی کرده است، ادامه داد: مناظره‌هایی اول انقلاب نیز به ابتکار شهید بهشتی بوده و نتایج خوبی را نیز به همراه داشته است.

خواهرزاده شهید بهشتی ادامه داد: ویژه برنامه «من بهشتی هستم» در قالب سه برنامه تدوین و در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: دو روز اول این برنامه در آرامش کامل برگزار شد، اما امروز و تا قبل از برگزاری سومین برنامه، تشکل‌های دانشجویی غیرهمسو با اعلام فراخوان‌های عمومی با حضور تعدادی از دانشجویان به سمت محل برگزاری برنامه حمله و از اجرای آن ممانعت کردند.

رفتار برخی تشکل‌های دانشجویی منجر به تدوام  مظلومیت شهید بهشتی شد

وی با تاکید بر اینکه رفتار عده‌ای از تشکل‌های دانشجویی غیرهمسو و ممانعت آنها از اجرای برنامه من بهشتی هستم با موضوع حقوق و قانون اساسی با توجه به نقش تاثیرگذار این شهید در این زمینه منجر به تدوام بخشیدن به مظلومیت شهید بهشتی شد، افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های امنیتی با توجه به قانونی بودن همه مراحل برگزاری ویژه برنامه «من بهشتی هستم» توجه بیشتری نسبت به تامین امنیت جلسات داشته باشند.

 امامی در خصوص همکاری تشکل ها در اجرای ویژه برنامه من بهشتی هستم نیز گفت: به لحاظ محتوایی تشکل‌های دانشجویی مدیریت این برنامه‌ را بر عهده داشتند.

کد خبر 358607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    0 0
    به نظر من وقت اون رسیده که به جای شعار ،شعورمان را بالا ببریم. وبه هموطنانمون احترام بزاریم با هر عقیده که هستند. چطور این روزها در فکر همبستگی با برادران اهل تسنن هستیم با آن سبقه اختلاف عقیدتی که شیعه و سنی با هم دارند. بعد امروزه تو مملکت شیعه حاضر نیستیم همکیشانمان که تنها اختلاف عقیده سیاسی داریم تحمل کنیم و برخی به خود اجازه میدهند به جای همه قوا و رهبری حکم دهند و اجرا کنند. پس بفرمایند بقیه قوا برند استراحت کنند که جوانان انقلابی!!! بیدارند.