آغاز توزیع لاستیک دولتی به تاکسی‌های کشور از هفته آتی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور از آغاز توزیع لاستیک به قیمت مصوب دولتی به رانندگان تاکسی در کشور با نرخ مصوب از هفته آتی خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با بیان اینکه در مجموعه وزارت کشور اصلی مبنی بر کاهش هزینه‌های سفر به جای افزایش قیمت کرایه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در فضای کنونی که حوزه تولید مشکل دارد و اختلاف قیمت میان قیمت تولیدی و مصرفی زیاد است، رسالت اتحادیه تاکسیرانی بر این است که کمک کند تا محصولات مصرفی ناوگان تاکسیرانی به صورت مستقیم از تولیدکننده به دست مصرف‌کننده برسد.

وی ادامه داد: در راستای این رسالت این طرح را از لاستیک خودرو آغاز کردیم؛ به طوری که با یکی از شرکت‌های تولیدکننده داخلی (کویر تایر) در مرحله اول ۳۰ هزار حلقه لاستیک را برای ۱۰ شهر اختصاص داده‌ایم که اقدامات اجرایی آن نهایی شده و قرار است از هفته‌ آتی بین رانندگان با نرخ مصوب توزیع شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پاسخ به این سوال که آیا شهرها برای دریافت لاستیک اولویت بندی شده‌اند یا خیر؟ گفت: شهرهایی که محروم‌ترند و شاید امکان تأمین لاستیک را نداشته باشند، در اولویت برای تخصیص لاستیک قرار دارند همچنین بعد از آن با همکاری چند شرکت لاستیک سازی قصد داریم نیاز ناوگان شهرهای دیگر به لاستیک را رفع کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که نرخ اعلامی توسط تولیدکننده با نرخی که در بازار عرضه می‌شود، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تفاوت قیمت دارد و اگر کمک کنیم این محصولات از تولیدکننده به صورت مستقیم به دست مصرف‌کننده برسد، ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت نسبت به بازار کمتر می شود که کمک خوبی در این زمینه نیز خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 358602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.