اهدای بیش از ۶ هزار کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرضا

شهرضا – رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا از اهدای بیش از شش هزار جلد کتاب از سوی مردم این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه پورخاقان عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار کرد: هفت هزار و ۲۶۶ نفر از مردم این شهرستان در کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی عضو هستند، این در حالی است که بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۳۵ درصد از مردم شهرضا عضو کتابخانه‌ها باشند.

وی درخصوص آمار امانت کتاب در یک سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت ۱۰۳ هزار و ۵۱۵ نسخه کتاب، توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی به امانت گرفته شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۹ هزار و ۴۳۵ نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرضا موجود است، تأکید کرد: براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید به ازای هر شهروند چهار جلد کتاب و هشت متر سرانه فضای کتابخانه‌ای وجود داشته باشد.

پورخاقان در ادامه با بیان اینکه زیربنای کتابخانه‌های نهادی، مشارکتی و در حال راه‌اندازی این شهرستان شش هزار و ۱۲۱ متر مربع است، خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته بیش از شش هزار جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی شهرضا اهدا شده است.

وی از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس این شهرستان، خبر داد و افزود: این کتابخانه با بیش از سه هزار عنوان کتاب، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا ایجاد شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به راه‌اندازی گنجینه کتاب‌های مؤلفان این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۴۷۷ عنوان کتاب از ۳۰۷ نویسنده شهرستان شهرضا در این گنجینه گردآوری شده است.

پورخاقان با بیان اینکه این گنجینه از نظر تعداد آثار و کیفیت گردآوری در بین سایر کتابخانه‌های عمومی استان بی‌نظیر است، اضافه کرد: ۸۴ اثر از آثار گنجینه مؤلفان شهرضا مربوط به ۵۲ نویسنده زن و ۳۹۳ نسخه مربوط به ۲۵۵ نویسنده مرد است.

وی از جمع آوری ۳۳ اثر از ۱۹ نویسنده روستای اسفرجان در کتابخانه این روستا خبر داد و اظهار کرد: لازم است مؤلفان شهرضایی یک نسخه از آثار تألیفی خود را به این گنجینه هدا کنند تا در برنامه فروغ صبح دانایی، رونمایی شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا درخصوص برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در این شهرستان، اظهار کرد: در روز ۲۷ آبان با همکاری گروه بازآفرینی شهری، شهرداری و فرهنگسرای شهید همت، کاروان کتاب با عنوان «یار مهربان» در شهر شهرضا به راه می‌افتد و طول مسیر، برنامه‌های شاد برای کودکان اجرا و به شهروندان کتاب اهدا می‌شود.

پورخاقان گفت: باتوجه به اهمیت کارآفرینی، نشست کتابخوانی با همین موضوع با همکاری دانشگاه دولتی شهرضا برگزار می‌شود؛ همچنین در این هفته مسابقات نقاشی و کتابخوانی ویژه کودک و نوجوان و نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 358596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.