۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
چهارمین شماره شهرگاه منتشر شد

چهارمین شماره نشریه الکترونیکی شهرگاه منتشر شد. این نشریه که به شکل تخصصی به موضوع مدیریت شهری می‌پردازد، در شماره آبان ماه خود به موضوع برنامه‌ریزی و آمار در مدیریت شهری پرداخته است. در این شماره می‌خوانیم که چگونه مفهوم شهرهای داده‌محور مورد توجه کلان‌شهرهای جهانی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، میزگردی با حضور سه تن از کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی نگاهی دارد به سیر برنامه‌ریزی شهری در کشور و به ویژه اصفهان و نیز مسائلی که برنامه‌ریزی شهری را تحت تأثیر سوء خود قرار داده است. این مسائل از ساختارهای برنامه‌ریزی گرفته تا نوع و نحوه جمع‌آوری داده‌ها را شامل می‌شود.

در این شماره همچنین نیم‌نگاهی به موضوع اصفهان و برنامه‌ریزی شهری از دوران صفویه تا عصر حاضر شده و به ‌اختصار مورد بررسی قرار گرفته، همچنین دیدگاه‌های مدیران پیشین و کنونی برنامه‌ریزی مورد توجه قرار گرفته است.

چندین مقاله در ارتباط با برنامه‌ریزی شهری و نیز آخرین پژوهش‌های مرتبط نیز در این شماره بازتاب یافته است. شهرگاه در بخش نوستالژی شهری‌اش نیز به معرفی و بیان روایت‌هایی از هتل جهان، نخستین هتل چهارباغ اصفهان پرداخته است.

هم‌زمان با انتشار شهرگاه که در این لینک قابل‌مشاهده است، نخستین شماره ویژه‌نامه "شهرگاه پلاس" نیز انتشاریافته که به‌نوعی تلاش می‌کند تجارب مدیریت شهری در شهرهای مختلف کشور طی سالیان اخیر را به اشتراک گذارد. این شماره شهرگاه پلاس به معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اصفهان اختصاص دارد.

گفتنی است نشریه شهرگاه توسط خبرگزاری ایمنا، نخستین خبرگزاری شهری ایران، به‌صورت الکترونیک همه ماهه انتشار می‌یابد.

چهارمین شماره نشریه الکترونیک شهرگاه را اینجا خواهید خواند.

کد خبر 358592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.