خطوط  ۱۱۰ در استان اصفهان تجمیع شد

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تجمیع خطوط ۱۱۰ با هدف نظارت آنلاین و سیستمی بر روی تمام تماس‌ها، آرشیو، مستندسازی و ارزیابی تماس‌های ورودی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی آهنگران ظهر امروز ( چهارشنبه) در مراسم افتتاح تجمیع خطوط ۱۱۰ اظهار کرد: شماره تلفن ۱۱۰ بر اساس حروف ابجد نام مبارک امام علی (ع) و از نظر روانی راحت‌ترین اعداد برای تماس مردم است.

وی با اشاره به تنوع مأموریت‌های حوزه انتظامی افزود: ایجاد یک سیستم قوی با توجه به حجم و تنوع موارد مأموریتی ضرورت داشت در این راستا در سال ۷۹ براساس فرامین رهبر معظم انقلاب پلیس ۱۱۰ در ۳۰۰ شهر کشور راه اندازی شد و تشکیل مرکز فوریت‌های پلیس در این تاریخ صورت گرفت همچنین در مرحله بعدی یکپارچه سازی خطوط تلفن ۱۱۰ انجام شد و امروز نیز فرایند تجمیع این خطوط انجام می‌شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین مرحله فرایند عملیات پلیسی در مرکز فوریت‌های پلیس "دریافت و ثبت مأموریت" است که پس از حضور در صحنه، بازخورد عملیات لازم است.

آهنگران در خصوص تعریف تماس‌های فوریتی اظهار کرد: تماس‌های عملیاتی فوری به تماس‌هایی گفته می شود که حضور پلیس در آن جا می‌تواند از ادامه ارتکاب به جرم جلوگیری کند برای مثال حضور در صحنه از ادامه انجام سرقت ممانعت به عمل می‌آورد، اما در تماس های غیرفوریتی حضور پلیس بنا بر زمان متناسب انجام می‌شود البته این به منای عدم حضور پلیس نیست برای مثال سرقتی که از منزلی انجام شده و پایان یافته جزء عملیات‌های غیرفوریتی است.

وی در خصوص صحت تماس‌های وارده از مردم تصریح کرد: تماس‌های ورودی به مرکز فوریت‌های پلیس چند حالت دارد یا تماس صحت دارد یا صحت ندارد و یا تماس تکراری است و پلیس در مرحله‌ای که تماس صحت دارد مخاطب را برای تشکیل پرونده و ارجاع به واحدهای قضایی راهنمایی می‌کند و در تماس های تکراری گاهی پیش می‌آید که یک تماس ۱۰ یا ۲۰ بار از طرف افراد مختلف برقرار می‌شود.

آهنگران با اشاره به اینکه خودکشی جزء تماس های فوریتی است، افزود: خودکشی چه در حال انجام یا حتی پایان یافته باشد جزء عملیات های فوریتی است که پلیس در صحنه خودکشی در زمان مناسب حاضر می‌شود، بنابراین این تجمیع خطوط در تقویت ارتباط و اعتماد مردم به پلیس موثر است و نا امن شدن شرایط ارتکاب به جرم از این طریق برای مجرمان بیشتر مهیا می‌شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۸۷ سامانه فوریت‌های پلیس به سامانه قاصدک ارتقا یافت، گفت: در سال ۹۲ تمام  سامانه‌ها یکپارچه و از این طریق سرعت ارسال خبر در کمترین زمان ممکن و چرخش اخبار بین یگان‌ها بهتر از قبل انجام شد.

آهنگران در خصوص هدف تجمیع خطوط ۱۱۰ گفت: کنترل ابلاغ مأموریت‌ها، شفافیت آمار و اطلاعات، مدیریت هزینه‌ها و حذف مأموریت‌های خارج از حوزه استحفاظی از اهداف این تجمیع است و قبلاً که این تجمیع خطوط را نداشتیم مأموریت های استان‌های دیگر به استان اصفهان و یا مأموریت های اصفهان به استان‌های دیگر ابلاغ می‌شد و این تداخلات با تجمیع خطوط از بین می رود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش توانایی پاسخگویی به تماس های ۱۱۰ از دیگر مزایای تجمیع خطوط است، تصریح کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد باید مرکزی برای پاسخگویی به تمام تماس‌های مردم با فوریت داشته باشیم و یکی دیگر از اهداف این طرح چابک‌سازی و کاهش نیروی انسانی همچنین کاهش هزینه‌های آموزشی نیز مورد هدف این طرح بوده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این شیوه کار امکان مستندسازی و آرشیو تمام تماس ها وجود دارد، افزود: به طور کلی با این روش نظارت آنلاین و سیستمی بر روی تمام تماس ها خواهیم داشت و می‌توان ارزیابی کرد که چند نفر از چه نقاطی و چه موضوعی در حال مخابره تماس هستند.

آهنگران با اشاره به وجود شماره‌های سه رقمی در مراکز فوریتی پلیس تمام کشورهای دنیا اظهار کرد: در برخی کشورها همین شماره ۱۱۰ برای فوریت‌های پلیسی در نظر گرفته شده و در برخی دیگر شماره ۱۱۲ مورد استفاده است و این بیانگر وجود شماره فوریتی در تمام نقاط دنیا برای ارتباط مردم و پلیس است.

وی در خصوص افزایش تماس‌های مردم با شماره ۱۱۰ گفت: در هفت ماهه امسال ۳۵ درصد افزایش تماس مردم با ۱۱۰ را داشته ایم که یکی از دلایل آن تجمیع خطوط ۱۱۰ است که این مسئله در سه مرحله انجام شد که فاز نخست در شش شهرستان و امروز در تمام استان اجرایی می شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص آمار تماس‌های ماهیانه و روزانه با شماره ۱۱۰ اظهار کرد: در هفت ماهه نخست امسال ماهیانه ۱۱۶هزار و ۴۱۰ تماس از سوی مردم با ۱۱۰ برقرار شده که روزانه ۳۹۰۰ تماس و در دقیقه سه تماس بوده است.

کد خبر 358580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.