فعالیت عام‌المنفعه در تیران از محل وقف امکان‌پذیر نیست

تیران-رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: انجام فعالیت فرهنگی و عام‌المنفعه در این شهرستان با استفاده از اعتبارات وقف امکان‌پذیر نیست.

اکبر صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به درآمد موقوفات به عنوان یکی از محل‌های اعتباری هر منطقه اظهار کرد: انجام فعالیت فرهنگی و عام المنفعه در این شهرستان با استفاده از اعتبارات وقف به دلیل کمبود موقوفه و نبود موقوفه فرهنگی و عام المنفعه در این منطقه امکان پذیر نیست.

وی افزود: ۱۶۰ موقوفه با چهار هزار و ۵۰۰ رقبه در این شهرستان به ثبت رسیده که نیت واقف برای روضه خوانی، توسعه مساجد و آستان امامزادگان و کمک به عتبات عالیات است و هیچ یک از موقوفات تیران و کرون برای فعالیت فرهنگی، کمک به نیازمندان و فعالیت‌های عمومی نیست.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: درآمد موقوفات این شهرستان به دلیل خشکسالی و میزان درآمدها و معیشت مردم منطقه نیز کاهش یافته است و همانند دوران آبسالی که فرصت کشاورزی بیشتری وجود داشت در حال حاضر درآمد ندارد.

وی ترغیب مردم برای انجام وقف به عنوان سنت حسنه ماندگار را مهم عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها، روحانیون و افراد معتمد و صاحب نفوذ در ترویج این فرهنگ عمومی برای رفع نیازهای اقتصادی شهرستان با اوقاف و امور خیریه همکاری و تعامل داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه نشست‌های مشترک با روحانیون برای همکاری جهت ترویج فرهنگ وقف تشکیل شده، خاطرنشان کرد: سخنرانی و فرهنگ سازی برای انجام وقف در روستاها و مناطق شهری باید انجام شود تا اینکه مردم نسبت به کارکردهای این سنت حسنه آگاه و در این مسیر گام بردارند.

وی با بیان اینکه اوقاف حراست از موقوفات و اجرای نیت واقف را انجام می‌دهد، اضافه کرد: امسال چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه ای شهرستان در قالب ۴۰ سند ساماندهی شده است.

کد خبر 358576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.