حاضرم دریافتی برخی مدیران سال‌های قبل را شفاف منتشر کنم

بی شک هیئت فوتبال اصفهان که بیشترین ورزشکار را در بین هیئت های ورزشی به خود اختصاص داده به خاطر ذات و جذابیت فوتبال و حضور چهار تیم در لیگ برتر فوتبال و دو تیم در لیگ برتر فوتسال آقایان و بانوان همواره با حواشی و چالش های زیادی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ۲۷ ماه گذشته و در دوره ریاست امیرمسعود هراتیان در هیئت فوتبال اصفهان، جابجایی و تغییرات زیادی در این هیئت اتفاق افتاد؛ آخرین تغییر، کناره گیری علیرضا جهانشاهی از سمت دبیری هیئت فوتبال اصفهان و انتصاب حمیدرضا دادخواه به جای او بود. اما روز گذشته -سه شنبه ۲۲ آبان ماه- جهانشاهی در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها انتقاداتی را نسبت به عملکرد هیئت فوتبال بیان کرد که به همین منظور با دادخواه دبیر جدید هیئت فوتبال استان اصفهان هم کلام شدیم تا او که خودش سال‌هاست در حوزه ریاست هیئت در شهرستان تیران و کمیته فوتبال ساحلی فعالیت کرده در مورد این انتقادات شفاف‌سازی کند که در ذیل می آید:

جهانشاهی دبیر سابق هیئت فوتبال انتقاداتی را در مورد کاهش اختیارات و عدم ایجاد هماهنگی بین کمیته‌ها مطرح کرده است، شما به عنوان دبیر جدید هیئت نیز چنین مشکلی داشته‌اید؟

من به عنوان دبیر هیئت محدودیتی در این حوزه نمی‌بینم و در حال حاضر همه کارها به خوبی پیش می‌رود، بر طبق اساس‌نامه همه واحدها با دبیر هیئت هماهنگ هستند و دبیر اختیار کامل در این زمینه دارد. البته بعضی موضوعات هم به توان شخصی افراد بر می‌گردد و رییس هیئت معتقد است که هر نیرو بعد از دریافت ابلاغ باید خودش توانایی‌هایش را نشان دهد، اما سوال من این است که در سال‌های قبل چه اختیاراتی برای دبیر وجود داشت که امروز وجود ندارد؟ اگر دبیر توانمند باشد می‌تواند همه کمیته‌ها را تحت پوشش خودش داشته باشد و همه واحدها زیر نظر دبیر  و هماهنگ با او کار کنند.

در روزهای گذشته صحبت‌هایی مبنی بر عدم حضور رییس هیئت فوتبال در محل کارش مطرح شده، این مسئله تا چه حد صحت دارد؟

رییس هیئت در روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه در هیئت حضور دارند و هیچ مشکلی تا به امروز در این حوزه وجود نداشته است. ضمن اینکه به عنوان رییس هیئت باید برای بررسی مسائل به تهران و شهرستان‌های دیگر سفر کنند ولی این اتفاق جدیدی نیست، تقریبا می‌توان گفت روسای همه هیئت‌های استانی مثل مازندران، خوزستان و زنجان همین شرایط را دارند و قرار نیست که ۲۴ ساعت در ساختمان هیئت حضور داشته باشند. رییس باید مسائل کلان را مدیریت کند، کار هیئت به صورت سیستماتیک پیش می‌رود و کوچکترین مشکلی هم وجود ندارد.

تغییرات ایجاد شده در بحث نیروهای هیئت و پرداخت حق الزحمه آنها هم خبرساز شده است، موضع هیئت در قبال این مسئله چیست؟

هر رییسی در هر مجموعه حق انتخاب نیروهای مورد وثوق خودش را دارد و واقعا هراتیان به دنبال تزریق یک ایده و فکر جدید به هیئت فوتبال بوده است. الان شعار جوانگرایی در هیئت در حال اجر و مجموعه‌ای از پیشکسوتان در کنار جوانان مستعد مشغول به کار هستند. قرار بود بعضی از افراد قدیمی‌تر در بحث کمیته‌ها کار کنند و واحدهای هیئت در اختیار جوانان قرار گیرد اما این اتفاق منافع مالی خیلی از آقایان را تحت تاثیر قرار داد و همه شکایت کردند. من حاضرم خیلی شفاف دریافتی برخی از مدیران در سال های قبل را منتشر کنم تا ببینیم که چه کسی بیشترین حقوق را در هیئت گرفته و امروز معترض شده است.

انتقاد دیگر در مورد عدم توجه به فوتبال شهرستان‌ها مطرح شدهاست، شما خودتان سالها به عنوان رییس هیئت شهرستان تیران و کرون مشغول به کار بودید و شاید بتوانید دیدگاه درستی در این مورد داشته باشید، آیا واقعا این بی توجهی‌ها صورت گرفته است؟

اتفاقاً بر عکس صحبت‌هایی که مطرح شده باید به شما بگویم که تحول بسیار عظیمی در فوتبال شهرستان‌ها ایجاد شده است. در سال‌های قبل هیئت فوتبال استان تبدیل به هیئت فوتبال شهر اصفهان شده بود و حجم عمده مسابقات در شهر اصفهان برگزار می‌شد. واحد شهرستان‌ها کار آنچنان زیادی انجام نمی‌داد ولی شخص هراتیان هیئت را تبدیل به یک هیئت کاملا استانی کرد. امروز تمام مسابقات شهر اصفهان به هیئت شهرستان واگذار شده ، مشکلات هیئت‌های شهرستانی کاملا پیگیری می‌شود و در حال حاضر تیم‌های شهرستانی از لحاظ کیفیت حتی با سپاهان و ذوب‌آهن تفاوت معناداری ندارند. اکثراً در فوتسال شهرستان‌ها حضوری فعال دارند و در حال کاهش فاصله‌های بین شهرستان‌ها هستیم. هفته به هفته مدرسان داوری به شهرستان‌ها اعزام می‌کنیم و این کار را در حوزه مربیگری هم انجام خواهیم داد.

داستان عدم برگزاری فستیوال زیر ۱۳ ساله‌ها هم یکی از موضوعات مطرح شده بود، پاسخ شما برای این موضوع چیست؟

دستورالعمل فدراسیون فوتبال به صراحت می‌گوید در هیچ رده زیر ۱۴ سال در کشور هیچ مسابقه رسمی برگزار نمی‌شود و قبلا به اشتباه فقط در اصفهان برگزار می‌شده. الان فیفا عقیده دارد که فوتبالیست زیر ۱۴ سال فقط باید به فکر بازی باشد، نباید ذهن او را درگیر مسابقه و امتیاز و جدول کنیم و خود فدراسیون فوتبال هم این قاعده را رعایت می‌کند.

بحثی که البته زیاد قصد پرداختن به آن را نداریم اظهار نظر دبیر سابق هیئت در مورد موضوعات غیراخلاقی است، در این مورد توضیحی دارید؟

چند پرونده شکایت از یکی از عوامل شاغل در هیئت فوتبال در مورد مشکلات مالی و ارتباطش با باشگاه‌ها وجود داشت و زمانی که این موارد مطرح شد عذرش را خواستیم و او هم برای یکی از اعضای هیئت جوسازی انجام داد که از طریق مراجع قانونی پیگیر هستیم. این موضوعات کوچکترین ارتباطی به هیئت ندارد و متاسفم که از جانب بعضی آقایان این چنین مطرح شده است.

وضعیت لیگ‌های درون استانی و استقبال شهرستان‌ها به کدام مرحله رسیده است؟

در حال حاضر از رده پایه تا بزرگسال لیگ‌های پویا و استانداردی در حال برگزاری است و تمام استان درگیر این مسابقات هستند. در بحث آموزش، استعدادیابی و بانوان فعالیت‌های خوبی در حال انجام است که متاسفانه قبلا انجام نشده است. قبلا در حق شهرستان‌ها اجحاف می‌شد ولی عوامل اجرایی هیئت ، امسال حتی تا شهرستانی مثل خوروبیابانک هم برای بازدید رفتند و همه تحت نظر هستند. الان بعضی از عوامل هیئت از ادارات شهرستان‌ها آمده‌اند و در آینده باز هم نفرات دیگری به مجموعه هیئت اضافه می‌شوند.

کد خبر 358573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.