جعفری: ایران نیاز به چند جشنواره بین المللی دیگر دارد

کارگردان فیلم "بی سرزمین‌تر از باد" گفت: ایران که سینماگران به این خوبی دارد باید چند جشنواره خوب نیز داشته باشد، جز جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره دیگری نداریم و جشنواره‌هایی مثل رضوی، حسنات و کیش همه موضوعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا جعفری کارگردان فیلم "بی‌ سرزمین‌تر از باد" از آثار اکران شده ی امسال در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره شرایط این جشنواره اظهار کرد: سال چهارمی است که در جشنواره شرکت می‌کنم و امسال کیفیت جشنواره پایین آمده است دلیل این مسئله هم بالا رفتن تعداد فیلم‌هاست که امسال آثار بیش از دو برابر سال‌های پیش شده است.

جعفری ادامه داد: نمی‌خواهم زیاد درباره جشنواره صحبت کنم چون اگر همین جشنواره نباشد چه کنیم؟ به قول معروف لنگه کفش کهنه در بیابان نعمت است، به جز جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره دیگری نداریم که فیلم‌سازها فیلم‌شان دیده شود و اگر امسال مثل سال‌های گذشته جشنواره ۵۰ یا ۶۰ فیلم می‌پذیرفت نیمی از کارگردانان آثارشان دیده نمی‌شد.

کارگردان فیلم "بی سرزمین‌تر از باد" با انتقاد از عدم وجود جشنواره‌های باکیفیت در کشور، خاطرنشان کرد: ترکیه کشوری است که شاید در ایران مورد قبول نباشد اما در سال گذشته بیش از ۱۰ جشنواره درجه یک و دو برگزار کرد. جشنواره هایی متوسط که از فیلم کوتاه تهران معتبرتر است. ایرانی که سینماگران به این خوبی دارد نیاز به چند جشنواره بین المللی دیگر نیز دارد، به جز جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره دیگری نداریم و جشنواره‌هایی مثل رضوی، حسنات و کیش همه موضوعی هستند.

جعفری با بیان این نکته که تعداد بالای آثار حاضر در جشنواره باعث دیده‌ شدن فیلم‌های بیشتری می‌شود، تاکید کرد: فیلم‌ها نیاز به دیده شدن دارد، اگر همین جشنواره‌ها نباشد این آثار جای دیگر مجال دیده شدن ندارند. جنبه مثبت برگزاری جشنواره با تعداد آثار بالا ، دیده شدن فیلم‌ها و کارگردانان بیشتری است اما کیفیت افت شدیدی پیدا می‌کند.

وی با انتقاد از تنوع کم در آثار موجود افزود: تنوع در سینما نیست، نهایتا یک کمدی سخیف و یک سری ملودرام که جایش در تلویزیون است نه سینما وجود داشت. از فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم کوتاه تهران حدود ده درصد فیلم متفاوت وجود ندارد و فیلم‌ها بسیار شبیه به همدیگر هستند.

‌ به گزارش ایمنا، "بی سرزمین‌تر از باد" فیلمی مستقل ساخته غلامرضا جعفری است که به روایت داستان مهاجرت یک خانواده و گم شدن فرزند آن‌ها در مسیر مهاجرت همچنین تقلای خانواده برای پیدا کردن فرزند خود می‌پردازد.

کد خبر 358553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.