شهرت آنلاین در صنعت گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد

رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور گفت: در دنیای امروز که بیشتر افراد در دنیا نیازهای خود را به صورت اینترنتی تامین می کنند و بیشتر وقت خود را در دنیای مجازی می گذرانند، شهرت یا اعتبار آنلاین می تواند جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا اویس کیانی شامگاه دوشنبه در همایش بازاریابی و فروش خدمات گردشگری، اظهار کرد: موضوع اصلی این همایش نیز نیاز به پیدا کردن راه آسان برای حفاظت و کنترل اعتبار یا شهرت آنلاین برای برند و محصول در صنعت گردشگری است.

مشاور فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیازسنجی در حوزه‌های جذب توریست، زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله زیرساخت‌های اقامتی و دسترسی به منابع انسانی زبده، از جمله مولفه‌های مهم در داشتن صنعت توریسم موفق است.

کیانی گفت: مدیریت اعتبار(شهرت) تلاش برای شکل گیری استراتژی مشخص جهت مدیریت ادراک عمومی از یک برند، محصول، سازمان یا فرد است که فعالیت تجاری و خدماتی آن در فضای آنلاین از طریق نظرات منفی کاربران باعث رکود و خدشه نشود. به طور خاص مدیریت شهرت شامل نظارت و کنترل بر اعتبار یک فرد یا یک نام تجاری در اینترنت و توجه به محتویاتی است که به طور بالقوه به آن آسیب می رساند.

وی افزود: حضور آنلاین در این حوزه مهم است زیرا به عنوان مثال فیس بوک بیشترین تاثیر را در رتبه بندی جستجو در گوگل در ایالات متحده دارد. ۶۴ درصد از کاربران توییتر و ۵۱ درصد از کاربران فیس‌بوک بیشتر احتمال دارد که محصولات یا خدمات برندهایی را خریداری کنند که آنها را به صورت آنلاین دنبال می‌کنند. ۵۰درصد از خریداران یک خدمت یا محصول در پی یک توصیه از طریق یک شبکه رسانه اجتماعی خرید خود را انجام می دهند.

رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور در پاسخ به اینکه چگونه شهرت خود را در حوزه گردشگری حفظ کنیم، گفت: به آنچه مردم می گویند گوش کنیم، به هر دو نظر مثبت و منفی پاسخ دهیم، احترام بگذاریم و رفتار خوشایندی داشته باشیم. اهمیت پاسخ و تعامل، به شما اجازه می دهد که به طور فعال نام تجاری خود را مدیریت و کنترل کنید، کمک می کند که شما از خدمات و برند خود مراقبت می‌کنید و به دیگران اجازه می دهد که بازخورد دیدگاه خود را ببیند.

کد خبر 358448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.