بیشترین جذب گردشگر می تواند در سایه دیجیتال مارکتینگ اتفاق بیفتد

نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بیشترین جذب گردشگر می تواند در سایه دیجیتال مارکتینگ اتفاق بیفتد البته بخش عمده‌ای از تبلیغات و برندینگ، حاکمیتی و دولتی است و بی شک ذی‌نفعان اصلی آن باید برنامه‌ریزی دقیق و کلان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی کرباسی زاده شامگاه دوشنبه در همایش بازاریابی و فروش خدمات گردشگری، اظهار کرد: ارزیابی۳۶۰ درجه برنامه‌های گردشگری، ارزیابی مستمر، بحث پیرامون تجارب موفق سفر، تبلیغ بر مبنای فرهنگ مخاطب شناسی نیز تاثیر به‌سزایی بر جذب گردشگر دارد.

نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اینکه اصفهان صنعتی باشد اهمیتی ندارد بلکه آنچه برای این شهر تاریخی حائز اهمیت و ارزش والایی است توسعه گردشگری وجذب گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: در دنیا گردشگری انواع مختلفی دارد و سفرها نیز به صورت عمده به دو دسته سفرهای گروهی ( در چنین حالتی تمام گروه از مبدا به همراه راهنمای تور به کشور مقصد سفر نموده و باز می گردند) و سفرهای FIT (fit journey) تقسیم می‌شود.

کرباسی زاده اضافه کرد: سفرهای FIT به شکل‌های مختلفی قابل ترجمه است که یکی از آنها سفرهای مستقل انعطاف پذیر است. برداشتهای گوناگونی می‌توان از این معنی داشت ولی به زبان ساده در این نوع از سفر آزادی عمل زیادی وجود دارد زیرا این تورها در برابر خواست‌ها، نیازها و علائق منعطف است و شرایط ایجاد ترکیب‌های گوناگونی از شهرهای مختلف را با ترکیب اقامت‌های مختلف فراهم می کند.

نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: در تورهای انفرادی خبری از محدودیت‌های تورهای گروهی نیست. پرواز، درجه و مکان هتل، مدت اقامت، ترکیب شهرهای محل اقامت و ... به سلایق شخصی قابل طراحی خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: گردشگران برخلاف عقیده مسئولان ترجیح میدهند انفرادی به سفر بپردازند که البته باعث افزایش اشتغال نیز می شود زیرا به عنوان مثال هرگروه سه یا چهار نفره نیاز به یک لیدر، راننده و ... دارد که هرکدام به نوعی یک شغل ایجاد می کند. اگر رفتار گردشگران را در انتخاب این دو دسته پیگیری کنیم آمار بدست آمده نشان از بالا بودن تعداد گردشگران fit یا همان مستقل نسبت به دیگر سفرها است.

کرباسی زاده اظهار کرد: از عمده مشکلات حوزه گردشگری کشور می توان به ضعف اطلاع رسانی، ضعف زیرساخت‌های الکترونیکی و استفاده کردن از بازاریابی‌های مدرن اشاره کرد. در درجه اول ما باید زیرساخت‌ها، جامعه هدف و مخاطب هدف را مشخص کنیم اینکه در کدام دسته از گردشگران (اسپورت،طبیعت،خرید و...) قرار می گیرد تا بتوانیم برنامه‌ای درست طراحی کنیم البته بر پیشانی اصفهان نوشته شده که مخاطبان آن از بازدیدکنندگان فرهنگی تاریخی هستند.

نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از لحاظ امکانات و پذیرایی از گردشگران محدودیت‌هایی داریم اما مجموعه‌هایی که به صورت حرفه ای می‌خواهند کار کنند (شرکت‌های جذب گردشگر) حتما باید نوع گردشگر، ذائقه گردشگر و کشور هدف را پیش‌بینی کنند و طراحی محصول خاص داشته باشند البته طراحی محصول شاید یک کلمه باشد اما معنای جامعی دارد زیرا برای طراحی محصول باید محتوا، زبان و نحوه ارائه از قبل پیش‌بینی شده و پکیج‌هایی متناسب در اختیار گذاشته شود.

به گزارش ایمنا به نقل از سایت متمم؛ اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کد خبر 358442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.